Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 1043 ggr
Prizma_o_Kristall
0

Sommartips! (Sprid vidare)

Detta är ett tips som en MorganP lagt ut på hundar.ifokus och jag sprider detta vidare då det är väldigt viktigt att veta hur man ska göra i en situation då en hund sitter i en för varm bil, då det kan gälla på liv och död att man har kunskapen om hur man ska göra!

_"När du ser en varm hund eller annats djur i en bil
SMS:a bilnumret till: 71456

Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta."_

Sprid gärna detta vidare så att fler djur kan räddas!

Alexej
0

Jättebra tips, fast i nödfall skulle jag nog hellre slå in rutan…Oskyldig

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Prizma_o_Kristall
0

#1 Jo det är klart;)

Erika91
0

#1 Haha

Pia
0

Bra tips!

MiroSputnik
0

Jättebra tips. Men ni vet väl att det är fullt lagligt att slå in rutan om bilen står i solen och det finns djur som lider i den. Men det bästa är väl att försöka kontakta ägaren först Flört

Erika91
0

#5 Ja jag har bara vetat det i några dagar genom en artkel i hittekatter.ifokus :)

Sosso
0

jättebra att veta Skrattande

skrollan
0

nummret heter "din bil" tror jag också. Jätte bra nummer. Min kille brukade när han var yngre skicka in det och ringa nummerupplysningen när dom låg bakom en bil och retas och skoja :)