Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1516 ggr
Anberline
0

WCF och SVERAK

Hej!

Jag är hyfsat ny inom det här med att ställa ut, och jag har bara ställt på SVERAK-utställningar. Nu är det så att jag ska få en ny liten bebis som är klass 12 på den utställningen som går i Varberg nu i oktober. Det är ju en WCF ansluten utställning så jag gör bara detta i utbildningssyfte.

Men, jag ska eventuellt ha med mig min väns hona som just har gått upp i klass 9. Jag har ställt henne och hennes bror två gånger innan (3 dagar sammanlagt) så jag behöver inte göra det i utbildnings/vanesyfte utan är mer ute efter att hon kanske ska kunna få sitt första cert.

Nu undrar jag - hur fungerar det om hon faktiskt skulle få ett cert på en WCF utställning, kommer det räknas in som ett av de 3 certen hon behöver för att bli CH? Hon är en SVERAK-katt och jag kommer huvudsakligen ställa henne på SVERAKutställningar i framtiden.

Tacksam för svar!

MonicaLagerquist
0

Du kan inte använda dina WCF cert på SVERAK.

Lika lite som du kan använda dina COOP poäng på ICA.Förstår du liknelsen?

Däremot får en SVERAK IC katt direkt om ägaren vill börja tävla i klassen för Grand.Tex.

Stolt ägare till tre La permer

Anberline
0

Tack! Det var ett klart och tydligt svar =)har det att göra med att man bedömer så olikt varandra?

MonicaLagerquist
0

#2 Nej det har att göra med att det är två olika förbund.Tänk ICA / COOP.

Anberline
0

Jag förstår vad du försöker säga, men jag tänker att ett cert borde vara ett cert oavsett från vilket förbund man fått det. Om de dessutom har samma bedömningsstandard och inte har olika poäng för att uppnå ett cert så är det bara en lite fånig formalitet?

MonicaLagerquist
0

#4 Nej jag tycker inte att det är konstigt.

De är inte samma standrad för det första och reglerna för antal cert är inte heller lika.

Sen delas katterna in på olika sett i de olika förbundet.Tex min ras Cornish tävlas i grupp på SVERAK men i färg på WCf.

Anberline
0

Ah, det var det jag ville ha fram, tack!