Vad betyder det?
När katten kommer upp i knät och inte bara trampar med framtassarna utan samtidigt trampar/sparkar hårt/bestämt med bakbenen? Kan stå och trampa länge om man inte säger ifrån, kan då nästan verka irriterad. Gör inte så på alla personer.
Hur är h*n annars i tempramentet? 
Han är jättetrevlig i temperamentet. Lekfull och busig. En raskatt.
Åh jaha! Då kan det vara att hon kanske gör dom där rörelserna mot folk hon inte tycker om eller mindre om.
Är han okastrerad och står upp med krökt rygg när han trampar med bakbenen?
Sajtvärd Katter iFokus
Han skall vara kastrerad som 1 åring. Är nu snart 4 år.
Ryggen är krökt, ser nästan ut som han parar sig.
#5 Ja, då är det nog det han gör också… beteendet kan finnas där trots kastrering.
Sajtvärd Katter iFokus
Förlåt om jag kapar tråden lite.
Jag har en hankatt som gör något liknande, men bara när jag pratar med honom. Han står på golvet men vänder rumpan mot vägg eller vad det nu är som är närmast, svansen i vädret som han skakar på och småtrampar med bakbenen, alltså inte sparkar eller liknande och typ kisar med ögonen lite och kurrar högt. Trampar och skakar bara med svansen i några sekunder.
Jag känner mer att det är att han är glad över att jag pratar med honom?
Är det ett parningsbeteende?
Och nej, han revirmarkerar inte, iaf inte med kiss (men kanske med dofter (?)) när han gör detta. (kastrerad är han också)
#7 Det du beskriver (darrande svans mot t.ex. en vägg) är ett vanligt beteende som är ett slags revirmarkeringsbeteende (utan kiss) som katten ägnar sig åt när den mår bra och är lite exalterad.
Sajtvärd Katter iFokus
Kan hända att han inte gillar de där personerna. Kanske han är lite tempramentsfull ändå. :)
#8 Roligt att höra! Min Bastian brukar ofta darra med sin svans och han ser så söt ut då han gör så. Han brukar oftast göra det då han hör att man öppnar kylskåpet eller då man tar fram hans favoritleksak.:)
#8 Skönt att höra att det inte var samma sak. Då har jag läst av min katt rätt.