Osämja mellan katterna
Det har gått 1 vecka sedan Nils har kommit till oss. Så glad och social liten kille! Men min katt som är 4 år accepterar inte honom. Han jagar den lille. Igår knuffade han omkull honom och försökte bita i mage. Jag är mycket orolig och rädd att han skadar kattungen! Ibland är det lugnare mellan de men rätt vad det är så attackerar den äldre katten den lille :( Nils (kattungen) har börjat slå tillbaka med tassen. Han är fortfarande orädd och glad. Ofta ser jag att han vill komma å leka med den äldre katten trots att den äldre beter sig så hemskt! Hur kan jag hjälpa de att bli sams???

Det brukar ge sig efter ett tag. Om du har en Djurklinik, även djuraffärer kan ha det. Så säljer de en flaska, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter. Ganska dyr, men man sprutar den på de ställena där katterna brukar hålla till. Ämnet i flaskan skall göra så att de lugnar ner sig lite.
Så länge den lille inte tar skada och fortsätter att vara orädd och glad är det ingen fara! När jag fick hem min andra katt var jag precis som du väldigt orolig för den lille då bråken såg hemska ut, men det är fullt normalt. Håll dem under uppsikt bara ifall det går överstyr, men annars tror jag att det kommer att ge sig snart. Flaskan #1 menar heter Feliway. 
tack för era svar
jag hoppas att de blir vänner snart eller åtminstone den store slutar jaga den lille;
Felliway har jag kopplat in i eluttag ca 1 vecka innan kattungen kommit
(det kanske skulle bli ännu värre utan
?!)