Myrdödande dosa!
Hejsan! Vi har fått invasion av pissmyror mellan våra plattor. Jag har satt ut myrdödande dosa och undrar om någon vet om det är farligt för katterna att lukta på den eller va i närheten av den?
Ringde veterinären som inte var helt säker på sin sak! Så länge dem inte slickar på det så trodde hon inte det var farligt! Någon annan som vet om det är giftigt för dem att va i närheten av dosan? Står endast på förpackningen att det ska vara oåtkomligt för barn och husdjur och att det är giftigt för vatten levande organismer.
# så fin<3
vet tyvärr inget om myr-gift men det kan ju inte vara bra för dem att få i sig…
Är katterna utekatter eller är dem i sele? Är de i sele så kan du ju undvika just den platsen.

Vi har myror inomhus ibland och då sätter jag en sån dosa. Ingen av våra katter har haft nåt intresse av dem eller mått dåligt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Dem får springa fritt i sin inhägnad. Dem nosa lite på den. Men sa nej till dem när dem var nära den, så dem gick undan. Men tror och hoppas jag fått väck piss myrorna. Hällt kokande vatten, fun light saft som jag läste på internet och hällde kanel i och runt plattan som jag också läste på internet och sen tog jag bort dosan! Såg inte fler myror efter det :). Nu e jag på jobb och får se hur det ser ut imorgon :)