Favoritgosställen?
Katter har ju som ni alla vet oerhört starka personligheter, och så även under gos! Var är era katters favoritställen att bli klappade på? 
En av mina katter blir som tokig när man stryker henne över pannan, en annan vid när man kliar henne bakom öronen och en tredje gillar mest klappar längs hela kroppen, men gemensamt för alla är väl bakom öronen, vid svansroten och under hakan. Den sista är väl till en del för att det sitter många doftkörtlar där?
Kinderna, pannan, hakan, längs hela kroppen, och tassarna, mellan de små tårna :D
Hm utefter sidorna på kroppen, massage på huvudet, stryk på kinden, tja det var nog det….
De typiska ställena då! ^^ Men mellan tårna, haha! Lite av min avsikt med trådan var att få nya tips på gosställen och det fick jag verkligen nu, har aldrig provat det! x)
På magen, under hakan, bakom öronen, längs ryggen och svansroten
Magen, pannan och sidorna av öronen. Men absolut inte på sidan min ena katt blir galen då. dom älskar att bli kliade ganska hårt vid roten av svansen oxå :)
Bruce älskar när man kliar han i ansiktet och på magen. Han stångar en med ansiktet om han inte får gos där. Verkligen tokälskar att man kliar och har sig med hans ansikte.
Svea hade som favorit när hon var dräktig för flera år sen att man kliade henne på magen, nu efter att hon haft en period med fiskallergi vill hon bli kliad på ryggen vid svansen. Annars föredrar hon att putsa oss framför att få gos själv.
Ofelia tycker nog om de flesta ställena. Hon blir så till sig att hon biter mig ibland.
Felix han tycker bäst om när man lägger huvudet på han. Oftast ligger han på kvällarna bakom min sambo i soffan och vill att han ska använda han som nackstöd. På nätterna lägger han sig på min kudde och vill att man ska använda han som kudde eller bara ligga bredvid eller runt ens huvud. Han tycker om när man klappar han också men föredrar tydligen att vara kudde. Tur att han är en så stor katt så han klarar av det. Hade det varit Svea som väger 3 kilo och är jätteliten hade man nog inte vågat. Felix är lite mer stabil så han vågar man gosa hårt på.
Haha, det är det jag nästan älskar mest med katter att de är så olika! Har en hona som liknar Bruce i sättet, hon trycker hela huvudet mot handen så desperat att hon samtidigt "grymtar" av upphetsning, och hon tröttnar aldrig utan vill bli hårt tryckt på gång på gång på gång, mycket sött. ;)
Vill ge en eloge till TS, tack för det sammansatta ordet, suck vad lilla jag kan bli trött på särskrivningar :))
Min honkatt gillar att bli kliad på frambenen märkte jag idag. När jag slutade klia henne när og hon upp benet och satte det i mitt knä haha ^^