Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 6480 ggr
TypisktMaria
0

Katten byter färg? xD

Är de normalt att katter typ  ändrar färg? min gråvita katt har nämligen börjat få  bruna nyanser i de gråa nu. Men de kommer endast på sommaren och aldrig på vinternet ;D

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

Lynxkissen
0

Kan du inte visa före-efter bilder, skulle vara kul att se Glad

Våra katter vi hade började skifta i färg på somrarna med, men mera från svart till brunt då, som om solen "blekte" det svarta såg det ut som. Men från grått till brunt har jag aldrig sett.

*nyfiken*

TypisktMaria
0

jo men det är något liknande. det är inte helt jättebrunt men det gråa skiftar i brunt  xD men kan försöka fota när han kommer in i kväll ^^,

Följ oss på

Tilla_
0

Jag har en Russian Blue som är grå och när han blir "solbränd" (av att sitta på balkongen) så skiftar pälsen i rödbrunt. :)

TypisktMaria
0

Oki, kanske är något sådant min katt bli oxå, ahn gillar att ligga o sova i solen xD

Följ oss på

Omie91
0

Min katt blir också röd-brun på sommaren när han vistas i solen. Den röd-bruna nyanser försvinner ju dock mot hösten sen, och syns väl egentligen knappt på sommaren heller, om han inte sitter i solen då :P men har defenitivt sett det! Trodde också att han kanske skulle få en annan färg, men har nu förstått att det nog bara är solen som bleker pälsen eller något så där :)

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

Jina
0

Sol"blekt". Både svarta och blå katter blir bruna i solen.

[Thiah]
0

Tycker det är roligt att se hankatten min gå från mörksvart till brun på sommaren. Glad

MiroSputnik
0

Min tjej byter färg med årstid. På vintern är hon mer grå och på sommaren brun. Ungefär som vilda kaniner. Tror att det har nåt med överlevnad att göra. Bruna katter är ju mer kamoflerade på sommaren, medan grått skyddar bättre på vintern.

Hur som helst så är det roligt att seGlad