Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1474 ggr
Lamina
10

Wiskas reklam?

Nu har jag sett Wiskas reklam för deras nya mjukmat med grillad kyckling flera gånger, och blir bara mer och mer förbannad varje gång. Jag menar, jag tror knappast att det är någon form av förbättring att man grillar kycklingen innan man stoppar ner den i kattmaten, eller att katten skulle uppskatta det.

Men vad som verkligen stör mig är att dom i reklamen bjuder grannens katt på mat! (och dessutom påstår att det är katten som bjudit in den. Jo tjena, det är ju typiskt katter att bjuda grannarna…) Jag blir så fruktansvärt arg, tycker verkligen det är fel att uppmuntra till något sådant. Jag själv skulle verkligen inte uppskatta om någon bjöd min katt på mat hur som helst, utan att ens fråga. (Nu är ju iofs min katt innekatt, så jag slipper bekymra mig för sånt) Jag menar, tänk om min katt inte tål den maten, eller om den går på diet? Eller om den helt plötsligt bestämmer sig för att  grannens mat och hem är mycket trevligare och flyttar dit? (det har faktiskt hänt oss en gång när jag var liten) Eller vad som helst egentligen. Jag tycker bara inte det är rätt och riktigt…

Är det bara jag som irriterar mig på detta..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Emma--]
2

Kattmatsreklam allmänt brukar vara irriterande tycker jag :P speciellt friskies när man förstår vilken skitmat det egentligen är, samtidigt som den framställs som världens bästa :P

Midgårds
0
Lamina
4

Hmm… Jo, Friskies reklam stör mig också en hel del. Men det är skillnad, dom måste ju marknadsför sin produkt som bra. Fast jag frågar mig ibland hur Friskies ens kan få kallas kattmat. Eller hur det kan vara tillåtet att mata katter med den, när man ju uppenbarligen inte får mata dom med vegankost… Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?