Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 781 ggr
Lynxkissen
0

Lämna katten hemma?

Hur länge skulle ni max lämna katten hemma?

Själv så har jag en katt som ofta följer med mig om vi åker bort en längre stund, han påminner lite om en hund på det viset och han verkar inte gilla att vara ensam eftersom han kräver mkt aktivitet (han är ensamkatt). Nu börjar jag jobba skift 75% i sommar men tur nog blir han inte så mycket ensam för det då sambon och jag har lite matchande scheman. Om en månad kommer dessutom en kattkompis flytta in med honom så då får de ju mer sällskap.

Dock kanske alla katter inte föredrar att följa med hit och dit. Jag lärde ju min kisse redan när han var liten och han är ju van. Svärmors katter avskyr att följa med och blir stressade. Så de mår bäst av att vara hemma. Hon har ju med "bra" jobbförutsättningar så katterna och hunden inte blir ensamma för mycket. Men när hon sover borta fixar hon kattvakt.

Hur gör ni?

:)

[RMSLiners]
0

Våran herre är aldrig ensam hemma då det alltid finns någon här utom de gånger vi går till affären för att storhandla eller går på bio, konsert eller liknande, då är han själv med hunden några timmar och maxtiden har hittills varit 4tim vid ett tillfälle. Åker vi bort så hänger han med utan problem.

Lynxkissen
0

#1 Låter ungefär som min lille grabb här hemma som också oftast får följa med om det går :)