Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1120 ggr
Skurtrasan
0

lustiga drickesvanor

tänkte se om någon kan hjälpa mig här lite :) som alla människor vet är katter väldigt personliga av sig och en av många speciella saker med våran älskling är att han dricker från ALLT utom sin skål, man kan ta nytt fräscht vatten 3 gånger om dagen men han rör inte skålen men finns det vatten på andra ställen. Duschgolvet,nån balja man haft akvarie växter i och dylikt där ifrån går det men inte från skålen är det någon som vet varför eller har vår katt fetish på att försöka dricka "äckligt" vatten ?

Livet i varje Andetag

MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också några katter som föredrar "gammalt" vatten.Jag skulle i din sits se till att det stod vatten skålar av olika model runt om i hemmet.Sommartid har vi en stor balja ute på verandan där brukar det vara poppis att dricka Annars är ju en tillbringare skoj att dricka ur.

Stolt ägare till tre La permer

Skurtrasan
0

hehe ja får se till och ha lite sånt framme då ^^ fast oftast "flyter" våran lägenhet rätt bra har massa akvarium och man är typ van vid att ha vatten överallt :P

men tack för tipset ska prova hehe =)

Livet i varje Andetag

Rumblebee
0

Var står hans vattenskål placerad? Det är inte ovanligt att katter vill ha vattenskålen en bit bort från platsen där dom äter.

Här hemma har vi en katt som vägrar att dricka ur deras vattenskål som står vid hundens matplats, utan hon ska promt ha sin kaffekopp med vatten på diskbänken Tungan ute

MonicaLagerquist
0

Den vattenskål som vintertid används mest är den som står på övervåningen i vårt data rum.Katterna kan ligga nere och sova ,vakna gå upp och dricka och sen gå ner och lägga sig igen.

Stolt ägare till tre La permer

Tilla_
0

Står skålen vid maten? Här är det ingen idé att ha vatten nära maten iaf, ingen av mina tre katter dricker av det. Jag har en skål på köksbordet (ja, dom får vara där^^), en i sovrummet och en i vardagsummet. (:

Niiinah92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina vill alltid dricka ur mina vattenglas jag har stående på soffbordet. Flora, en jourkatt jag hade för ett tag sedan stack dock inte ner huvudet som de andra när hon drack ur glasFlört

Allamej
0

Mina katter dricker ur mitt glas eller kranen. Om dom har en skål på golvet med vatten så är risken för allvarliga personskador på mig väldigt troliga eftersom jag har laminatgolv och det blir väldigt halkigt efter att dom har öst ur allt vatten ur skålen.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor