RC kitten sterelised
Har ni sett att det kommit nya foder från RC, foder för kastrerade kattungar. Jag förstår inte riktigt sammansättningen i fodret, masssssssor med spannmål och väldigt lite fett??? Vet inte tillvekrarna vad en katt behöver? Läs och bedöm:
Torkat fågelprotein, vegetabiliska fibrer, ris, vegetabiliskt proteinisolat*, majs, majsgluten, animaliskt fett, hydrolyserat animaliskt protein, betmassa, mineraler, sojaolja, jäst, fiskolja, psylliumskal och frön, frukto-oligosackarider, hydroliserad jäst (innehåller mannan-oligosackarider), tagetesextrakt (innehåller lutein).
*L.I.P. (Low Indigestible Protein): Protein som valts ut p.g.a. dess höga smältbarhet.
Näringsanalys:
Protein 34%
Fett 12%
Växttråd 9,8%
Vätska 5,5%
Aska 7,6%
Linolsyra 0,07%
Omega 6 3,04%
Omega 3 0,51%
Vitamin A 20300 IE/kg
Vitamin D 700 IE/kg
Järn 43mg
Jod 4,3mg
Koppar 8mg
Mangan 56mg
Zink 167mg
Selen 0,09mg
en fråga, hur många kattungar kastrera man?

Vad i helvete?! För växande kattungar bara för att de råkar vara tidigt kastrerade?! 
Rent marknadsföringstrick och till nackdel för katterna. Ingen katt ska ha ett foder med ynka 12% fett, allra minst kattungar.
#1, rekommendationen idag är vid 6 månader, det vill säga när katterna fortfarande faktiskt är ungar. Nu är det en försiktihetsåtgärd, så en skicklig veterinär kan kastrera från ca 10-12 veckor, och det är inga problem, snarare mindre.
Men såpass små kattungar ska såklart ha kattungefoder, enda skillnaden är att de aldrig blir könsmogna, men växer gör de ju.
Är inget RC fan och kommer nog aldrig att bli
. Har länge ifrågasatt deras kunskaper och detta gör bara att jag tvivlar mer.
Jaha. Ja så långt tänkte jag inte :p Kattungar i mina ögon är ju tills dom är 8v typ :)
#4 Åtta veckor??
Detta är ingen nyhet; RC är bra på marknadsföring men verkar inte alls förstå ett dugg vad för sorts mat katter behöver.
Och kattungar är väl inte kattungar tills de är typ 8v? Kattungar behöver ju sin mamma tills de är 12+ veckor och även då är de väldigt väl kattungar.
Ja men jag ser dom som små kattunge-bebisar tills dom är typ 8v efter de springer dom ju omkring :) men de är klart att dom behöver sin mamma längre. Men de behöver barn med och dom är inte bebisar hela livet :p

#7 Mina kattungar springer runt vid 4 veckora ålder.Slutar de att vara kattungar då?
Stolt ägare till tre La permer
#1 I din värld finns det ju inte ens kastreringar på vuxna, än mindre på kattungar 
#9 Klart kastrering finns sluta sura nu. Jag må få tycka som jag vill, men sen vet ju du inte ett piss om vad jag gör. Även om jag inte skulle vilja kastrera katten så vet ju inte du om jag gör de ändå för att jag anser de vara bäst för min katt, eller hur?
#8 nej de gör dom inte. utan de är när dom är stadigare och våra brukar få komma ut och dom är oftast rumsren när dom är 8v så de är inte lika mycket passande av dom.

#10 Fast du har ju skrivit att du inte sprätter upp dina katter i en så onaturlig operation som att ta bort livmodern.
Och katter som är 12 veckor, vad kallar du dem? ;) De är så varken vuxna eller ungkatter än ;)
#11 Japp men de betyder inte att jag inte kommer göra de i framtiden om jag anser att de behövs. Anser jag att min katt mår bättre av att bli uppsprättad så gör jag väl de då. Så vad e ditt problem?
Kattungar. Men när dom är borta allihop så kallar jag dom inge alls. -.-

#12 Så när dina uppfödda kattungar flyttat så finns de inte mer?
Stolt ägare till tre La permer

Gisses…
Detta bevisar ju bara vilken empatiförmåga de har gentemot djur.
Djur är inte ägodelar eller leksaker - de är levande ting!
#12 nej de gör dom inte eftersom jag aldrig haft en kull -.- de är mamma som haft det. jag glömmer dom när dom flytta eftersom sista kullen vi hade va när jag va typ 10..