Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 916 ggr
[Vargöga]
0

Må bra av sällskap?

Jag har bipolär sjukdom så det pendlar ganska mycket emellanåt. Var annan var tredje månad är jag djupt ner i en depression som gör mig handlingsförlamad i stort sett.

Tror ni att jag vågar ta emot den där katten jag blivit lovad. Känner att jag är redan på väg ner och är osäker med allt detta.

Vad skall jag göra? Har det så ensamt här hemma men jag vill inte försumma min nya vän när jag mår dåligt. Kanske han kan hjälpa mig att inte må så dåligt?

Vad skulle ni ha gjort?

Jourhemmet
0

Kan du lämna tillbaka katten omedelbart om du känner att det inte fungerar? Katten måste ju trots allt få mat och tömd låda + en massa kel och sällskap Skrattande

Är du så pass osäker kanske du ska avvakta?

UlrikaD
0

Det beror ju lite på hur dåligt du mår när du mår dåligt.

Mår du så dåligt så att du inte kan fylla på mat och vatten samt städa toalådan? Då är det ju kanske inte en så bra idé.

Men är du på den nivån att du bara vill vara ifred, ligga i din säng, men ändå klarar av att sköta det praktiska runt katten då kanske katten istället kan hjälpa dig.

pv60
0

En katt kan vara helt underbart stöd när man mår dåligt. När min man var som sämst (samma sjd) så lämnade katten inte hans sida. Låg bredvid i sängen HELA tiden. När mannen blev friskare så var katten ute mera. Helt otroligt. En katt ger dig dessutom en orsak att vakna på morgonen.

Lycka till!

Rafflan
0

håller med #2, orkar du bara ta hand om katten när du mår dåligt ser jag inge problem och då kanske katten t.o.m kan hjälpa dig :)

[Vargöga]
0

Kan ju nämna att jag kommer att få ha en back-up om jag behöver det men det är inte rätt för katten att flytta runt heller. Speciellt om jag behöver vara inne på avdelningen.

Men djurskyddet har godkänt att jag skall få testa och se hur det går.

Rafflan
0

#5 hoppas det går bra :)

Vet en tjej som hade hund och när hon blev dålig skickade soc hunden till ett hundpensionat som hunden skolats in på och där fick den bo tills tjejen mådde bättre, var aldrig några problem :)