Bortsprungen katt
Vår katt sprang bort för lite mer än en vecka sedan. Han är svart, har gröna ögon och har en vit fläck på bröstet. Bor i Partille.
Har ni sett/hört något? Är sjukt orolig nu :( Det har hänt att han sprungit bort förut, men han har alltid kommit hem efter max 5 dagar. Tror det har gått 9 dagar nu. Vad ska jag göra?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Är han anmäld saknad hos polisen?
Har ni lappat alla brevlådor i området?
Har ni kontaktat katthemmen i närheten ifall att de fått in honom?
Har ni satt upp lappar i affärer och i närområdet?
Kollat källare/garage och andra stängda utrymmen så att han inte sitter inlåst?
Stolt ägare till tre La permer
Tack så mycket för tips!
Vi har kollat alla tänkbara ställen och letat i området. Vi ska absolut göra resten! Han är förresten öronmärkt, så då kan den som hittar honom kontakta oss va?
#2 Om en eventuell upphittare kan kontakta er beror på om ni har ägarregistrerat honom i SKKs eller Sveraks id-register, och att kontaktuppgifterna där är aktuella. Du kan själv söka i registret på SKKs och Sveraks sidor och kontrollera att kattens id-nummer verkligen är registrerat där. Det är många kattägare som "glömmer bort" att registrera kattens id-märkning och då är den tyvärr i stort sett värdelös.
Sajtvärd Katter iFokus
#3 det är registrerat :) Så om t.ex. katthemmen hittar honom kontaktar de oss?
#4 Ja, om katten hamnar hos polis, djursjukhus, katthem eller någon annan som vet vad en id-märkning är för något och som kan tyda den kommer ni att kontaktas.
Sajtvärd Katter iFokus
#5 Vad bra. Hoppas dem gör de ifall de hittar honom.
har du anmält katten försvunnen till polisen eller varit i kontakt med närliggande katthem?
Poliserna verkar inte ta det speciellt seriöst :/ Vilka katthem finns nära Partille?