Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1189 ggr
Lynxkissen
0

Promenad eller inte?

Lynx kastrerades för en vecka sedan. Såret har läkt jättefint och han är helt som vanligt. Tror ni att vi skulle kunna gå ut på en promenad nu eller bör han vara inne än? Så fint väder och över en vecka sedan han var ute…

Sunset_luna
0

Han kastrationer brukar ju läka på 1-2 dagar, e han pigg å så kan det väl va skönt me en promenad ;)

Det läker ju så himla fort på hanar så det e nog inga problem alls :)

Lynxkissen
0

#1 Tack, kanonbra!Då ska vi ut en sväng nu på en gång Skrattande

Sunset_luna
0

Tycker ja låter som en bra plan ;)

Lynxkissen
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bjuder på en bild på mina pojkar från promenaden, det var riktigt mysit!

OberonsMatte
0

#4 Vad mysigt det ser ut! Ni ser förresten ut att ha ett likadant rullkoppel som jag har. 5 meter långt va?

Sajtvärd Katter iFokus

[sarasvati]
0

Snyyyygt. Båda två! Glad

katterna
0

#4 ser jätte mysigt ut :D. Dock vill jag varna lite för dem kopplen. Jag använde sånt förut på mina katter. En gång råka jag tappa det på marken medans vi var ute och gick. Min katt blev livrädd för just handtaget som slog emot hennes baktassar. Jag skulle precis ta upp det, då min katt får världens panik och galopperar iväg med handtaget efter sig som hon hade panik på. Så det gick inte att lugna henne och få henne att stanna. Hon sprang i all panik runt hela området. Jag och min sambo sprang och leta och kallade på henne. Till sist hade hon fastnat med kopplet i en buske och svarade tack och lov när vi kalla på henne. Annars hade vi aldrig sett henne i busken. Men hon skrek tillbaka från busken och vi bar hem henne i famnen! Efter det slängde jag det kopplet! Så vill bara varna att skulle ni tappa det så kan katten lätt få panik då det slår emot på dem. Håll annars hårt i det :)

Lynxkissen
0

#5 Det var supermysit! Jättehärligt. Ja, det är 5 meter Glad Ganska skönt att ha när han får för sig att springa så man har en chans att hinna springa med Glad

#6 Tack Flört

#7 Tackar Skrattande Oj då, jo det kan ju vara bra att veta. Tur jag har fler koppel ifall att :)

katterna
0

#8. Ja det var inget vi iheller tänkte på att det kunde bli så. Men handtaget slår emot på dem om man tappar det. Och hon försökte ju fly från handtaget. Men det slog ju på mer och mer på henne ju mer hon sprang och lät så in i tusan på marken. Så hon försökte ju fly från det obehagliga. Det var riktigt hemskt att se när hon sprang i panik och vi inte fick stopp på henne! Jag grät och visste inte hur vi skulle få tag på henne eftersom hon inte stannade. Tack och lov så fastnade hon inne i buskarna och skrek väldigt högt när vi kallade så vi hittade henne och min sambo fick krypa in i buskarna och bära hem henne. Sedan dess är både hon och vi toppen nöjda med ett kortare vanligt koppel :)