Hittar han hem?
Våran granne har en ung okastrerad utekatt och idag när mamman och två barn från familjen var ute och gick så följde katten efter, dem gick genom en liten liten skog ut på en 100-väg och katten följde efter 500 meter, där mötte vi dom och katten stannade, mamman och barnen svängde, katten blev rädd för våra hundar och sprang ner i skogen. Jag och min syster började fundera om den hittar hem.
Någon här kanske har mer erfarenheter, tror ni den kommer hitta hem?
Kan tillägga att vi nyligen börjat se den ute och den brukar bara vara på deras och deras grannars tomt, håller sig altså väldigt nära hemmet. Är orolig fast det inte är min katt, speciellt när den följde ut på stora vägen.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Det är lungt, såg just mamman och barnen komma gåendes och katten följde med, så den hittade nog igen dom.
Ge dem en hinbt om att de bör kastrera katten…..Snart få han smak för damer och kommer så lågnt bort så han inte bittar hem igen
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Självklart ska jag göra det om jag får chansen. Vi känner dom inte.
Vi har inte varit helt 100 på att det är deras, men den är alltid på deras tomt och nu idag när den följde efter dom så konstaterade vi att det måste vara deras. Första gången vi såg den så gick två av barnen efter den, den kom in på våran tomt och vi var ute och mamma frågade ena barnet vad katten hette, fick inget svar, min syster frågade det andra barnet vad katten hette, fick inget svar. Man borde ju veta vad ens katt heter. Det var det som fick oss mest att tvivla att det var deras.