Hur många?
Nyfiken bara på vad ni anser i denna fråga. Nu beror det ju på hur man bor och så, men hur många katter anser ni är max- antal i ett och samma hem?
Jag bor i en 4a på 105 kvadratm. Å ja tycker att tre (kanske max fyra om de e kris på katthemmet ;)) e max här, men hade det vart mer öppen planlösning hade ja nog tyckt fyra. Men då e ju alla inne endast oxå.
Förutsatt att katterna "klarar av" en stor grupp är 5-6 stycken max tycker jag, oavsett yta. Överskrider man det antalet ökar risken för infektioner och beteendeproblem p.g.a. stress markant oavsett individer i gruppen.
Sajtvärd Katter iFokus
#2 Jo, det låter ju klokt :)
Väldigt intressant att höra era synpunkter :)
Det beror helt och hållet på hur många katter som behöver hjälp 
Vi har två rum och kök, ca 90 kvadrat och har maxat nu. 4 katter. Vi ska jusjälva få plats också
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Den 10:e katten ska man söka tillstånd att ha. Jag har 8 st innekatter bor i ett stort hus,(sex stora rum o kök) de är friska och sams. Sju av dem är kastrater.
(Är uppfödare av raskatt)

Just nu bor det 5 egna, 2 skyggisar, 1 katt som jag fick tillbaka som inte funkade i andra hemmet, och en liten kattunge som ska flytta snart.
Samsas hur bra som helst och ligger oftast och sover tillsammans.
Vi har två kissar på 40 kvm och det har fungerat bra men nu flyttar vi snart till en större lägenhet (ca 60 kvm) och hämtar även hem en till katt. Det är väl inte optimalt utrymmesmässigt men vi letar hela tiden efter större boende. Katterna har trivts än så länge men de lär ju också bli gladare när de får mer yta att härja runt på, även om de ju är väldigt lugna och inte överdrivet aktiva. Jag valde ju även de kattraser och individer jag har med hänsyn till att de nog alltid kommer att bo i lägenhet (eller möjligtvis radhus i framtiden). ;)
Vi har 2 katter på 75 kvm, men hade nog kunnat tänka mig max 3 st… :)
Tror att man generellt inte kan sätta en siffra så där, utan det är många faktorer som spelar in. Hur väl katterna kommer överens, hur man har löst det i lägenheten för att dem ska ha det dem behöver. Klättermöjligheter, egna sovplatser, lagom med lådor och så vidare. Och tid för dem alla. 
Svårt.. Man ska ha tid för alla katterna, kunna ge dom vad dom behöver. Givetvis ska det vara bra stämning i gruppen.
Men en sak är säker, det finns människor som inte borde ha katt alls!
#10 Jo, det är sant så sant 
Bor på 110 kvm, en fyra uppdelat på två våningar. Har en belgisk jättekanin som också tar utrymme, han går fritt i hela lägenheten. Jag har fyra nu och det är lagom, fem hade jag innan och det gick, ett tag hade vi också jourhemskatt och det var smärtgränsen vid sex. När det känns som att det enda man gör och det enda man tänker på och det enda man ser är katter här hemma så är det lite att ta i. Djuren ska ta plats men inte över lägenheten..
6 st kanske.. Jag har 3. Om man har uppfödning blir det förstås fler när man har kullar.