Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1119 ggr
rabbitlove
5

Tingat denna lillkillen nu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tingat denna lillkillen nu, han är leverensklar om fyra veckor och det ska bli grymt kul att få hem honom!

han kostar runt 6000 kr men pappa är helt såld på honom så slapp till och med oh tjata. Han är uppfödd på gården där jag går praktik. Lillkillen är en Siames, ifall ni undrar. Skrattande

Brajg
0

Ooo … gillar långsnokar :) Nästa kisse blir helt klart en sådan …

rabbitlove
0

hehe ja dem är riktigt fina! :)

Thaeri
0

Underbar ser han ut att vara Glad

Men jag tror nog han är orientaliskt korthår och inte siames Flört

rabbitlove
0

då har jag fått fel uppfattning, har för mig att pappa sa siames men,men. :)

MonicaLagerquist
0

han är till och med sen SYS=Seychlloise korthår.

Dvs en vitfläcks oriental.

Stolt ägare till tre La permer

Hawknestgrove
0

Häftig nos!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

rabbitlove
0

oki är ny med det här om raskatter ;) men tack för infon :)

MonicaLagerquist
0

#7 Hoppas att ni pluggat på lite.Orientalerna är väldigt livliga katter som helst ska ha en kompis.

Stolt ägare till tre La permer

UlrikaD
0

Är allting bättre nu igen? I och med att du sa att du inte kunde skaffa fler djur med chinchillorna?

rabbitlove
0

vi har två steleriserade honor där hemma, han kommer nog trivas bra ihop med dem!

det är så att det är min pappas val, bor bara där varannan helg så :/ men ja det har ordnat upp sig lite men inte helt!

UlrikaD
0

#10 Ok.

Thaeri
0

#5, ska inte en seychellois vara maskad?

#4, en siames är en maskad korthårig katt utan vitfläck.

Men, den har ett antal syskonraser där det bara är färg och hårlag som skiljer dem åt, och man får para dem emd varandra och i många fall kan det födas ungar av olika raser i samma kull.

Vissa kombinationer har striktare regler än andra, till exempel får avkomma mellan siames och balines bara användas i balinesaveln då man inte vill ha in långhår i siamesen.

Raserna är då:
siames = maskad, korthårig
balines = maskad, långhårig
orientaliskt korthår = normalfärgad, långhårig
orientaliskt långhår = normalfärgad, långhårig

Sen har vi seychellois som jag är osäker på, det finns både en långhårig och en korthårig variant, men om alla orientaliska katter med päls och vitfläck hamnar här eller om det bara är de maskade får någon annan säga.

[Highonbluetomorrows]
0

Söt han var.

Lycka till!

Supinesophie
1

Seychelloise är en siames/balines med vitfläck. En oriental med vitfläck är fortfarande en oriental. Orientaler och siameser (och de andra syskonraserna) får paras med varandra så det kan komma både orientaler, siameser, balineser och seychellois i en och samma kull!

Jättefin kisse! Glad