urinvägsinfektion tecken?
Hejsan!
Jag har en katt som är en 75 % bondkatt och 25% maine coon. Han är lite överviktig även om han är stor till växten. Nu är det så att han har börjat kissa inne, på saker som ligger på golvet, två gånger har det hänt, en gång på ett par skor, en gång på ett par byxor. Han har alltid varit rumsren och aldrig gjort så här innan, han har varit kastrerad länge och lever med två andra kastrerade hankatter. Alla har varit rumsrena sen små tassar. Han har även visat ett dominant beteende mot mina andra två katter, jagar de och hoppar på de och inte på lek utan på allvar, de andra katterna får ont och skriker. Han slutar inte.
Jag har hört att katterna kan ändra sitt beteende om de får urinvägsinfektion eller nåt med urinröret. kan det vara urinvägsinfektion eller nåt på det spåret?
Han är även lite orolig och skriker efter nåt….
Jag ger katterna ett foder mot kastrerade katter…
Snälla ge mig tips och råd, skall även ringa vetten men tänkte om någon visste något här?
Med vänlig hälsning!
Min hankatt hade urinvägsinfektion nu i veckan och på honom noterade jag det genom att han gick på lådan mest hela tiden. Han kissade aldrig på någon annan plats dock. Jag är ingen expert men jag skulle gissa att din misse är missnöjd över något. Har något förändrats i missens omgivning i samband med att han kissade inne första gången? Bytt sand i lådorna precis innan?
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
Ring ögonaböj ocj be att få komma fort. Det kan bli ödesdigert annars.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....