hjälp!
Det är så att vi har en katt som är ganska så glad i att klösa. Och nu har vi köpt en ny soffa i tyg som kommer till oss nästa vecka. Och vi tänkte om det finns nått medel man kan spraya på soffan i förebyggande syfte så hon låter bli den? Nån som vet av nått bra medel som INTE färgar av sig eller ger fläckar på soffan och som inte är farligt för barn eller katten? Hoppas på hjälp!
Alla medel som jag har provat som ska hålla borta katten har inte funkat tyvärr. Det enda tipset jag kan ge är att konsekvent säga till katten när det klöser och ta bort den från soffan. Har ni någon lekställning till katten med klöspelare på? Annars råder jag er att köpa en sådan :)
Jo vi har en klöspelare men den använder hon inte. Utan hon går hellre till barnensrum och vässer klorna på deras bilmatta. Tyvär.
Flytta klöspelaren till det ställe hon gillar att klösa på. Är den tillräckligt hög? Katten vill gärna sträcka ut sig i fullängd när de klöser. Köp billiga mattor på typ Ikea som katten får klösa på. Pröva att spreja soffan med nåt som luktar citron. Speja ställen som hon får klösa på med kattmyntasprej.
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se

Lägg en filt över soffan
Skaffa fler klösställen till katten.
Ställ dem på lämpliga ställen.
Klipp klorna på katten.
Stolt ägare till tre La permer
#2 hur hög är klöspelaren och vars står den… den kanske står på fel ställe enligt katten. Eller skaffa en klösmatta i samma rum som soffan står i?
Täck soffan med Fleecefiltar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....