avmaska mager katt?
Har fått indikationer om, att en mager katt inte får avmaskas med Milbemax, då den kan dö
När de är så tunna så kan dom dö av förgiftning om alla maskar dör samtidigt i tarmen..
stämmer det?
För om vi nte maskar av, så kanske hon inte tillgodogör sig maten? Det gäller en katt vi fått in, jag har inte sett den än.
Katten är frisk och pigg för övrigt, vill ju bara att hon tillgodogör sig maten och inte låter maskj***a ta all näring. Kan tillägga, att jag inte sett katten själv ännu.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
har katten mask då? alla avmaskningskuren är ett gift så de bästa är att köpa kolla masken på apoteket
Ja, hon har gått ute hela sitt liv, så garanterat mask. Grannkatterna 50 meter bort har mask, så varför inte hon? Hon ska ju dessutom adopteras ut efter kastrering, så då måste hon vara avmaskad.
Använd ett annat medel. Katten är förmodligen mager för att hon har mask,och det är inte mycket att vänta på. Man måste ju prova,eller hur?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
JAg inhandlade Milbemax för små katter och kattungar nu, vi får se vad lilla damen väger när vi kastrerar och kanske får rådet att ge Stronghold i stället. Vet inte vilket som är skonsammast. Vi måste ju även få veta hennes vikt, så vi inte över/underdoserar. liten småbråkig flicka, inte lätt att väga…