variga sår och stinker!
Vår katt skorpan har skabb i öronen. först trodde vi bara att det skulle gå över men nu har det blevit mkt värre! Under hakan har hon något som känns som vårtor, de vätskas runt dem och nu har hon verkliegn börjat stinka infetion! vårtorna verkar klia och såren i öronen är hemska! någon som vet vad detta kan vara och vad vi ska göra för att stopa det.
MVH Skropan och Matilda
Gå till veterinären, tycker jag är ganska självklart.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Skabb går inte över, måste alltid behandlas. Åk till veterinären.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tycker du ska åka till veterinären med katten så fort du bara kan!!!
Men gösses varför startar du en tråd när du vet om att katten luktar tillomed infektion 
Ring vetrinären!

Det på hakan kan vara svarthaka som har blivit infekterat. Men som de andra säger: Åk till veterinären, redan imorgon även om jour kostar. (men antar att det inte började se elakt ut precis när du skrev tråden utan har blivit värre under en längre tid)
Gå till veterinären…..förstår inte varför man låter det gå så långt så det börjar lukta och sen startar en tråd i stället för att åka till veterinär.
Läste en annan tråd och där TS är omyndig men jag hoppas hon framför till föräldrarna att katten måste få veterinärvård omg.
#10 Spelar ingen roll, katten måste ju till veterinär ändå. Och även om man kanske är 16-17 år så ska man ha så pass mycket vett att man försöker ta katten till en veterinär ändå tycker jag!
#11 hon är 13 år. Dvs det är föräldrarna som har huvudansvaret för djuren. Kanske är de föräldrarna som sagt till TS att skabb försvinner av sig själv… vad vet vi?
#12 Ok trodde hon var äldre än 13 år.
I så fall är det extremt okunniga föräldrar. Jag menar, när man skaffar ett djur, tar man ju reda på dem vanligaste sjukdomarna. anser jag

Vet katter som dött av skabb! Visa dina föräldrar denna tråden och få dem att inse att de måste åka till veterinären. Och om katten är ute och har sådana infektioner så kan flugorna dra sig dit och lägga ägg!!! Då är katten verkligen illa ute!
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Undrar om TS tagit katten till veterinären ännu?
Om det är något fel på katten som man inte kan identifiera och inte vet hur man ska behandla så brukar det vara klokt att ta den till veterinären.
Arma katt och arma lilla tjej. Hon kan ju inte hjälpa det, men föräldrarna borde ha så pas mycket vett, att de vet att det är åtalbart att underlåta veterinärvård i ett sånt här fall. Vanvård av djur/djurplågeri är det.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
asså nej!
Hon bbörja lukta när det var helg och vi åkte till veterinären så fort vi kunde vilket var på en måndag!
det visade sig att hon hade en sjukdom som inte gick att bota så hon avlivades! OKEJ!?
#17 Finns jourveterinärer dygnet runt på helgen.
Trist att ni fick avliva henne

Stackars lillkatt.
Vad hade hon för sjukdom?
Stolt ägare till tre La permer
nån emunförsvars sjukdom som hon fick för att hon inte klara sprutan, du vet kattungespruten
oj…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Stackars lilla katt och stackars lilla TS. Hur korkade får föräldrar bli?? Som vuxna har vi ansvaret för de husdjur som finns i vår familj. Vill vi inte ha djur, ta då striden med barnet. Jag är så trött på vuxna som ska curla in i sargen. Vad hjälper det? I det här fallet har en stackars oskyldig katt fått sätta livet till för att några vuxna inte orkade googla på syntomen.
Lilla TS, jag tycker så synd om dig som fått lära dig livets hårda läxa på det här viset. Du gjorde vad du kunde genom att försöka hitta ett svar på en site för katter.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Lider med TS som fick uppleva detta. Sånt här skall inte barn behöva gå igenom. Föräldrar har ett ansvar. Är inte föräldrar beredda på att ta huvudansvaret för ett djur skall dom säga nej oavsett hur mycket barn än tjatar. Fick ta många sådana strider när min grabb var yngre.
R.I.P lille kisse.