Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1824 ggr
Marie_1987
0

Hostande katt!

Hejsan!

Min bengal hostar lite då och då under dagarna kan hon vara sjuk? borde jag kolla med en veterinär? hon är 9 månader.

LaSadie
0

Ja, det är bra idé att ta din lilla katt till veterinären och rådfråga din uppfödare med ifall denna kan ha en idé om vad som kan vara felet. Lycka till!

[SporeDiatrymisss]
0

Det hanske är en hårboll??

LaSadie
0

mina katter har haft hårbollar men aldrig har de hostat

Marie_1987
0

nej detta var ingen hårboll veterinären sa att den hade något slem i lugnorna så hon fick penecelin och kortison. Sen blev hon bra nu har hon börjat små hosta igen.. Kann detta tyda på ett allvarligt fel? Ska testa Hcm på henne i Maj kan det vara det?

LaSadie
0

FIP är en diagnos som hostande katter får ibland tyvärr. Astma kanske?

flis
0

Det är nog jättebra att kolla hjärtat, hcm kan ge hosta. Men jag tror inte att det behöver vara något allvarligt. Kanske en förkylning som gått ner i luftrören.

Josefa
0

Avmaskad?

Marie_1987
0

jag avmaskade dom igår de fck en halv tablett var innan dess var det ett halv år sen. Hur ofta ska man avmaska innekatter?

EvaSe
0

#8 Om de inte äter möss eller fåglar, så behöver du inte avmaska i onödan. Om du är orolig att de har mask, så finns det ett testkit att köpa på apotek mm som heter "Kolla masken"

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

astmakatt
0

Min Rex konstaterade dom astma hos. Nu när han blivit bra från allt, så har vi testat lite olika alternativ och konstaterade att med all säkerhet är han allergisk mot fisk. Går med små mängder (ca 5%i födan), och nu har han varit både host och medicinfri.

Kan vara värt att testa. Lycka till

astmakatt
0
astmakatt
0
astmakatt
0
Marie_1987
0

okej ja får tetsta astma med samma gång som jag tar hcm på henne då.