Dooleys ensamkatt igen! ^^'
Dooleys har haft en kattkompis hos mig nu i 2 ½ månad och de båda har funkat utmärkt tillsammans, men det som inte har funkat är att hans kattkompis, också min katt, inte ha trivs så bra i min lägenhet!
Hon är alltid van vid att ha massa mönsklig kontakt, stort utrymme och ha en hundkompis. Senaste hon hade en kattkompis var för nästan 2 år sen och sen dess så har de inte blivit mer.
Jag beslutade att låta henne flytta hem till mina föräldrar igen där hon genast gjorde sig hemmastadd med att lägga sig ner i soffan hos pappa och kurra högt och ljuvligt (bädda medklorna ner i låret på han med ;D mohaha).
Känns tungt för Dooleys som alltid haft sällskap, men att tvinga henne bo kvar hos mig är inge kul. Ända hon gjort sen hon kom hem till mig är att sova under mitt vardagsrumsbord. Bara kommit fram då de är toa, matdags, dricka vatten och lite lek med Dooleys.. sen har hon återigen lagt sig under bordet och vägrat komma fram.
Dooleys annars tar det lugnt trots att Aca inte är här men märks ändå på honom att han ser lite ledsen ut ^^'
Men ska ordna det så småningom. En ny kattunge kompis kommer blir aktuellt, om de finns på marknaden eller på katthemmet (som ska höra av sig till mig om de får in en kull eller kattunge som behöver nytt hem. De rekommenderade mig att skaffa kattunge till honom så han kan tukta kattungen med hans extremt hårda lekar).
Gjorde jag ett dumt val när jag placerade hem Aca till mina föräldrar och låter Dooleys gå som ensamkatt igen tills han får en ny kompis?
ha inte dåligt samvete. Du gjorde nog helt rätt…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 Jo jag tror jag gjorde helt rätt. Värsta är väl nu är att mamma ringer och be mig ta med henne hem till mig igen eftersom hon går runt och "bräcker" (hon kan inte låta som en normal katt xD) men jag sa som det var. Ingen mening hon bor hos mig.
Även om hon trivdes med Dooleys så trivdes hon inte i min lägenhet :/
haha visst är det skoj med kissar som jamar knasigt? Mee är ju sån med… Antingen piper hon som en mus, elelr så bräker hon som ett får.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#3 Haha, Aca har ett sådant bräckande ljud så det är så roligt att härma henne för hon svarar ju också ;)