Pump till Cat-it vattenfontän
Någon som vet vart man kan köpa pump och andra reservdelar till Cat-it fontän? Gärna onlinebutiker eller återförsäljare inom Östergötland!
Tror våran pump håller på att ge upp då vattnet inte rinner som det brukar och den pyser till ibland…
Någon annan som fått liknande problem? Vi köpte våran via tradera i somras och uppskattar väl att den är ca året gammal. Har fungerat felfritt tidigare, det var igår efter påfyllning som den började bete sig lustigt.
Ifall någon har några tips så skulle det uppskattas! Katterna här hemma älskar sin fontän!
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=0&prodid=12012&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fsearch%3DCat%2Bit här har de en pump, vet inte om det är samma till alla deras fontäner dock… Man kan beställa över nätet!

Tack snälla för svaret! 
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"
Tack för tipset….MEn Rulta, har du tagit isär pumpen och gjort ren den? Många missar det. Den lilla impellermotorn går utmärkt att ta isär. Sen är det ett litet lock över impellern, som också ska tas lös, sen kan du dra upp själva impellern och även göra rent där. Tror att det är det som är felet hos dig det låter så., för de små pumparna är ta mig tusan nästan outslitliga. Jag fick kassera en pump här för att jag fick glappkontakt i sladden, det var allt..OCh kolla att den lilla fjädern i den blå delen är ok också, för annars så blir det inte tryck heller. zoomarknad.se är jättebra, men se helst till att du köper något annat också, för de har ett pris på frakt, oavsett på 70 kr ca tror jag…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Sen ska man göra rent i plast röret. Okej nu har jag lucky kitty som jag fick köpa en ny motor till efter en 18 månader. Å även gick det på swecat.se att köpa en borste med 3 nya plast rör. Så det är roligt att se att den ger normal ståre nu. Å att man inte behöver få golvet blött som det var tidigare då jag hadde mycket med handdukar rund fontären .Då kunde den ge jätte lång stråle. Medans nu en kort ståre .Jag vågar inte ändra med det med drevet som sitter på motorn.Ja jag brukar att ta i sär motorn för att göra rent den. En gång drog jag ut från plats röret en stor klump .
vilket plaströr?
Jag tror hon menar det plaströr som går från pumpen upp till toppen på fontänen.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
finns inte nåt…….bara den lilla stumpen från impellern… och där måste mangöra rent ordentligt
Ja men jag pratade bara om lycky kitty. Men jag har tittat lite på cat it i en affär. lycky kittyär enkel . Så det är inte svårt att göra ren. Jag har tagit isär motorn många gånger.Men tillslut fick jag då köpa en ny på swecat. För affären hadde inte märket. Okej den är kortare i cat it.
Min har börjat ge sig nu. Det är som att den inte pallar trycket att spruta upp vattnet så det rinner över hela kulan. Tänkte testa by pump
Testa att köra pumpen i ättika! Min hade helt gett upp, men efter en rätt lång stund sa det "sploff" och nu funkar den utmärkt igen. Dock viktigt att diska bort all ätttika ordentligt!
#3 Tack för dina fina tips. Min pump till fontänen hade också lagt av men tack vara dem är den igång igen till katternas förtjusning. Stort Tack 
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
Tydligen var pumpen igensatt där den tar in vatten med päls och skit så efter rengörande funkar den perfekt igen, tack! Hur ofta bör man byta filter när fontänen går på hela dagarna och nätterna? (dock avstängd när man jobbar)
jag byter filer en gång i månaden. Tvättar filter varje gång jag tar isär pumpen och diskar den. Hm ättika? det kanske jag ska ta och köra min pump lite med också…. aldrig kalkat av den.
Okej hur ofta hat du den igång? :) är det farligt när man inte är hemma tro? Tycker kontakten blir varm efter ett tag. Ja ättika har man väl också när man kalkar av kaffe maskinen? :)
Min går dygnet runt. och omformaren blir ju lite varm. men är den luftigt placerad, så är det ju ingen fara
Nej sitter i en förlägningssladd i fönstret. Har vart nervös över detta pga av värmen
ja, försök att få den placerad så den inte är blir för varm. Du kanske får flytta hela fontänen. Jag har min placerad där inget ljus alls kommer åt, så den håller sig sval och vattnet likaså. HAr en tjock frottehandduk under fontänen för att undvika eventuellt brummande.
Ja våran står på en rund matta. Hmm kanske ska flytta ner sladden under fönstret istället längst fontänen där det är skugga. Har inte haft en tanke på solens värme :) tack!