Bortsprungen katt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Du måste skriva var han försvann gärna då svart/vit katt är något man rätt ofta ser ute.
Ja det underlättar för dem som ser det och vill hjälpa till att leta
Strängnäs, Södermanland.
Hjälp!
Är det en van utekatt som kommit på vift eller en rymd innekatt?
Han är en van utekatt, då vi har kattlucka.

Efterssom han är kastrerad borde han inte gått så långt.
Det är inte så att han råkat bli överkörd ? det är ju tyvärr ett vanligt öde för en utekatt. Kolla längst ev vägar och sätt upp lappar överallt. Han kan även vara instängd någonstans eller liknande, kolla förråd osv.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jag har skrivit på lapparna som jag har delat ut att de ska kolla i sina förråd och liknande.
Vi bor nära en motorväg… Men vi åkte dagarna efter att han förvunnit längs med vägen, fram och tillbaka och kollade efter honom. Räven måste ha varit snabb och tagit kroppen i så fall… Men jag vill tro att han lever!
Bor man nära en motorväg och väljer att ha utekatter så borde man förstå att olyckor kan hända! Stackars kisse.. Hoppas verkligen att han är ok och snart kommer hem.. Kanske vore det nåt att näta in trädgården eller en del av den så att era katter kan leva ett säkrare liv? Håller tummarna för er och katten!

ska inte ha en stor moralpredikan men släppa ut en katt vid en motorväg är väl inte det smartaste man kan göra… stackars katt…hoppas han lever…
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Men vi bor ju inte så nära motorvägen. Vi bor ju på landet! Men det finns ju alltid en risk att han kan ha tagot sig ner på motorvägen. Men som sagt, vi har redan kollat där… Så nog pratat om att han skulle vara död! Jag blir bara ledsen av det…
En kisse kan utan problem vanddra 1-2 km på en dag. Vilket är väldigt långt, om man tänker med en katts mått och steg mätt. Tänk dig själv, om du ska gå 2 km så går du den sträckan på20-30 minuter. Så det är ju inget för en katt att gå. OCh även om det itne är motorvägen, så finns det många faror som lurar. OCh har han kommit upp på motorvägen, så är i så fall kroppen borta för länge sen. Fåglar och andra bilar brukar se till att ligger det på körbanan, så blir det itne mycket kvar. Du får ju inte heller stanna på motorvägen och plocka upp och lägga åt sidan, tyvärr….
Hjälp! Sprid!
Ja ta råden i länken på KAttpolisen. OCh så får du lägga det på Fb också
Redan gjort allt det :)
bra… kolla även bland länkarna på Kattpolisen där hittar du sidor där du kan lägga in den lilla kissen under upphittad också