Kattsandspade i stål
har tittat efter det i zooaffärer men hittar inte…. dom i plast går ju sönder ganska lätt.
tips?
Leta på nätet.
Själv tycker jag de i stål är värdelösa.. Svåra att hålla rena..
Här där jag bor finns de spadarna i hyllan bland stekspadarna,
troligtvis är det någon som inte vet att det är en "skitspade".
#2 Haha!!
#1 jag tycker dom i plast är svåra att hålla rena de med !
#4 Beror väl på vilken i plast man har, den jag har spolar man av med hetvatten sen är det klart
Ska försöka hitta en större spade bara.
Ja jag får försöka hitta en stadig en, jag har lyckats knäcka den jag hade i skaftet =)
#6 Haha vet hur det är. Har en sådan jag med innan jag fick tag i den här.
Ska köpa en större när jag hittar en, annars är jag kanonnöjd med den..
Rensar bra, lagom stora skåror och lätt att göra ren 

Jag köpte en i stål på Granngården =)
Jag har köpt min i stål på bromma zoo 

#2 Det ÄR en stekspade/grillspade.
Men det är ju bra att kunna använda den till kattsandslådan. Har aldrig tänkt på det. Skall testa
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag får kolla runt helt enkelt! Ska nog till Bromma zoo idag :) men jag har tittat där förut och inte hittat :S
Stål går oxå sönder snabbt.. Stål är mjukare än hårdplast och böjs lite varje gång du tar i. Tillslut går den av. (Med mjukare menar jag mer "elastiskt" emellan korngränserna, hårdplast är oftast mer rigid)
Satsa på en som är lite tjockare i plasten. De tunna är oftast av en billigare plastkvalitet. De har satsat på att göra av med så lite material som omöjligt och oftast så billigt som möjligt oxå.
Se efter om spaden är förstärkt på de utsatta ställen där tidigare spadar gått sönder. Kolla efter spadar med ribbor i håligheterna i handtaget.
Jag fick en väldigt väl konstruerad spade tillsammans med min Litterlocker och den har hållt i över ett halvår nu. Innan hade jag testat 5 olika spadar på ett år!
/Ingenjören 
#12 precis den erfarenheten jag har av stål.
köpte en i stål på Granngården då vi köpte vår katt, men bytte senare till plast och är mycket nöjdare. den har aldrig ens varit nära på att gå sönder. men den i stål vek sig dubbelt :p
#12+13
Okej tack då fortsätter jag med plast! Ska hitta en mer stabil en bara =) Jag har aldrig haft en i stål men första tanken var att de var mer hållbara.
#11 Fråga dem som jobbar där för jag vet att de finns där
Lycka till
Köpte en ny i plast idag, en stadig en! Så nu kan vi låsa tråden =)
Jag tycker att min pee wee spade i plats är helt okej å fungerar till 100% för pelletsen från pee wee å natur gold.Har haft den i en 6 månader eller mera utan att den inte har gårt sönder. har även 2 andra som jag inte har använt. Köpte dom från swecat.se.jag hadde tidigare en spade i plats å den gick sönder .jag gör rent den i varmvatten om det inte är lös bajs på den för då blir det diskmedel
JAg ställer min spade/skopa i blöt samtidigt som jag skurar ur själva lådan. undvik metallspade. Den repar lådan i onödan. Den här är jättebra!!!! Jag har en sån och är supernöjd med den.
Den finns även att köpa via Zooplus.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....