Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1569 ggr
[Tirrith]
1

Flytta med katter

Vi har två honkatter som vi har adopterat från ett katthem.
Vi ska snart flytta till en annan lägenhet och undrar hur vi ska göra då med katterna.

I lägenheten vi ska flytta till finns bara ytterdörren plus dörr in till badrummet så badrummet är det enda rummet man skulle kunna stänga in katterna i medans vi håller på med alla möbler osv när vi tömt den gamla lägenheten.

Skulle det gå bra att låta dem vara i det nya badrummet med deras toalådor + mat och vatten eller ska vi lämna in de på pensionatet på katthemmet för att sen hämta dem när vi har fixat klart allt i lägenheten? Vet inte vad de skulle tycka om att komma tillbaka till katthemmet då båda två inte trivdes så bra där.

Rumblebee
0

Jag skulle säga att antingen stänga in katterna i ett rum i gamla lägenheten och ta dom sist, eller som du funderar på, att låta dom vara i badrummet tills dess att alla möbler och lådor blivit inburna.

teachingbirds
1

Det går säkert jättebra att stänga in dem i badrummet. Se till att de har alla sina saker och nåt mysigt att ligga på. :) Jag tror att de bara skulle bli mer stresssade av att mellanlanda på ett till ställe, innna den nya lägenheten.

Lycka till i flytten!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

När jag flyttade var min kisse instängd i det tömda sovrummet sen när vi kom till nya lägenheten fick hon vara i köket med min mamma som sällskap då och då. Nu hade jag turen att ha dörr Men tror din kisse mår bättre av att vara instängd i ett rum i gamla lägenheten med mat, lådor och gosig filt/ sovplats än att tillfälligt vara på kattpensionat.

[Tirrith]
0

Tack så mycket för alla svar! :)

Hawknestgrove
1

Den lösningen du presenterar i ditt grundinlägg är perfekt. Då hinner de lukta in sig också och slipper extra flyttar. det tar ju inte mer än en dag att flytta klart, så inte mår de dåligt av att vara i badrummet den dagen. Se bara till att det blir rymningssäkert.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....