Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 7009 ggr
emmachk
0

Stort och stabilt klätterträd?

Vi har en kisse här hemma vars klösträd har gått sönder under flytt. Så nu är han ledsen och vill att matte och husse ska köpa ett nytt.

Vi skulle vilja ha ett som sträcker sig till takhöjd så katten erbjuds att klättra högt. Sen är det även bra om den har många olika typer av hyllplan och sovplatser. Viktigast av allt: STABILT (kissen kallas inte tigern för skoj skull!) och ska helst inte kosta skjortan heller…

Några förslag? Skrattande

emmachk
0

Hittade denna: http://www.zooplus.com/shop/cats/scratching_posts/large/127279

Ser himla fin och bra ut :) Men ni kanske har något bättre förslag??

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vet jag inte var detta är köpt då jag köpte det på blocket. Men det är otroligt stadigt och stabilt. Kan springa omkring en hel flock katter där samtidigt.

[Zipzee]
0

Jag har det här klösträdet, köpt på Tradera. För 995:- får du det levererat till dörren. Det kallar jag bra pris! Mycket stabilt och lätt att montera ihop. Min katt älskar det!

emmachk
0

#2:

Ja, men svårt att hitta när du inte vet var det finns :/

emmachk
0

#3:

Hur högt är det?? Jag vill ju ha ett som är ända till taket :)

line84
0

TS, förlåt att jag lånar din tråd. Men vill inte göra en nästan likadan.. Någon som kan tipsa om ett megastort klösträd? Givetvis ska det gå upp till taket. Typ som #2 om man sätter ihop dom med massa mysiga sovplatser och plats för bus.

Niiinah92
0

På tyska ebay hittar ni alla typer och former på klösträdSkrattande det är bara att välje det som passar era kriterier.

line84
0

Har kollat lite på ebay men blir nervös då jag inte är så bra på tyska.. Hade känts mer säkert att beställa från Sverige.

Cindy
0

Jag har tre golv-till-tak klätterträd från Kattens No1 och de är verkligen suveräna! Klöspinnarna har mycket tålig yta, och möblerna är gjorda för att hålla länge.

Vänliga hälsningar
Cindy

emmachk
0

#7:

Jo jag har tänkt kolla på den där tyska ebaysidan :) Alla talar ju om den!

#9:

Jo, hade verkligen velat ha ett från Kattens No.1 men dom är ju ruskigt DYYYRA! :( Har inte dom pengarna att lägga på något klösträd.

emmachk
0

Angående tyska ebaysidan. Hur vet jag vilka som levererar till Sverige och hur mycket fraktkostnaden blir?

thildatessie
0

Har ett sånt som #1 lade ut. Det är jättebra! Mina 2 katter älskar det och det tåls att klättra i Glad stabilt och bra Flört köpte mitt på djurmagazinet för 999 vid ett reatillfälle.

emmachk
0

Håller på kika lite på klösträd på tyska ebay och det kommer nog att bli ett därifrån om jag hittar ett bra :) Är ute efter en speciell modell faktiskt som brukar finnas där.

Jourhemmet
3

#13 Snarlikt det trädet har jag budat hem från ebay för 250:- inkl. frakt.

emmachk
2

Eller denna! Så snygg! Och billig framförallt. Sen ser den rejäl ut!

emmachk
0

#14:

Ja, alltså man blir ju helt frälst :D Hur kan det vara så stor skillnad i pris på såna här grejer till djur i Tyskland och i Sverige? Jag fattar inte. Ett sådant träd hade väl gått på minst 2000 kr här hemma :o

line84
0
catwoman007
0

#2 Har just ett sånt och det håller absolut för stora katter som far runt och leker och klättrar och så. Sen har vi två andra klösträd men just det är det jag rekommenderar också. Man kan nog fortfarande få tag i det hos Nordens Djurshop tror jag, inte alls farligt dyrt om man jämför med andra ställen Glad

emmachk
0

http://katter.ifokus.se/discussions/4f4166ce88f4720fcc078f9c-den-stora-traden-om-tyska-ebay?discussions-1

Har skapat en tråd för just oss som planerar eller har shoppat från tyska ebay! Kan vara kul att få råd och tips och se vad andra har lyckats buda hem därifrån.

[ideer]
0

Nordensdjurshop.se

Där finns de massor billigt.

Fridaybrew
0

#13 är den som som vi är mest nöjda med här hemma då vi har tre st hela och en halv trasig möbler till tak. Den köpte vi på tradera blev nog 1100 inkl frakt.

Släng inte den gamla möbeln, för oftast så kan man använda de hela delarna från den gamla till den nya då det är typ standard skruvar. Jag använde den som rasade till att pimpa de nya med. Dock inte den du länkade till i #13 för den behöver inte pimpas.

Dock kan man ändra lite i upplägget på den, katterna gillar inte liggkorgen vid golvet så jag rekomenderar att sätta fästa den överst i samma pelare på samma våning som tophuset.. Då har katterna höjden som de gillar samt då kommer den användas desto mer av nöjdare katter.

/Fridaybrew

emmachk
0

#21:

Ja, vi har tänkt göra en egen klösmöbel av den gamla till hallen :) Då kommer vi använda oss lite av dom delarna som är hela och rena. Blir bara ett vanligt "galoppträd" från golv till tak med en hylla högst upp.

Sen får vi se vilket träd vi köper nytt, beroende på vilket som finns på tyska ebay för tillfället när det är dags att göra en beställning :) Hittade ett sjuukt stort för ca 1200 kr som fraktade till hela Europa fraktfritt!

[Zipzee]
0

#5 Det är 204 cm högt, når inte ända upp till taket men till ovansidan av köksluckorna så min katt klättrar runt där med :)