Presentera din älskade katt!
Åh, har nyss varit ute med min älskade katt och busat med honom i snön. Jag vet inte om det är mina gravidhormoner som spelar in en del men jag känner bara "Åh, vad jag älskar min katt!" lite extra just i denna stund.
Så därför tänkte jag att det vore roligt med en liten hyllningstråd för våra älskade kissemissar! 
Presentera din katt här, gärna med bild. Berätta allt från hur gammal den är, hur länge ni har haft den, speciella egenskaper, ras, inne/utekatt m.m.
Börjar med mitt hjärta!
Namn: Alfons
Smeknamn: Affe, Pallfons, Skogstigern.
Ålder: 8-9 månader
Ras: Blandras (misstänker att han har bl.a maine coon i sig)
Ute/innekatt: Innekatt
Beskrivning:
Vi skaffade Alfons i somras från en närliggande stad här vi bor. Han var den sista kvar av alla ungar och det första kvinnan som hade kattungarna säger är "Jaha, ni ska ha den vildaste?". Min sambo som inte varit direkt förtjust i katter sen tidigare tittar på mig storögt. Haha! Vi tog med honom hem iallafall och idag är han vårat allt. Husse, "katthataren", har fallit pladask. Han är en väldigt pratglad och lekfull katt.
Det bästa som finns är att jaga husses fötter under täcket fast det tror jag inte att husse kan hålla med om! Han älskar även att leka med konstiga småsaker som skruvar och örontops. Och så laserpekaren förstås. Han sover gärna med oss om natten om han kan finna ro till det.
Han är väldigt "mammig" av sig och är med mig i det mesta jag gör. När jag sitter vid datorn ligger han bredvid och när jag ser tv så är han också gärna med. Vi brukar även vara ute (för det mesta dagligen) och leka. Han älskar att klättra i träd och spionera på småfåglar. Alfons kan även "sitt", "ligg" och "sitt vackert" på kommando (om han får godis alltså) ..
Vi brukar alltid säga att han inte är våran katt utan snarare mer som en hund :) Han kommer jättebra med dom flesta djur och människor. Han har en hundkompis som han gärna leker och gosar med och han är en bostonterrier. Sen brukar han även leka med grannkatten Oscar när dom träffas ute.
Det finns så mycket att säga om Alfons. Han är så speciell! Jag skulle kunna sitta och beskriva honom hur länge som helst. Han är mitt hjärta, mitt allt <3 Och jag hoppas att han kommer betyda lika mycket för vårat kommande barn. Jag brukar skoja om att vi alla i familjen är hans undersåtar och han är kungen här hemma. Han är så pass ung men redan riktigt stor och ståtlig så vi misstänker att han kommer bli en bjässe inom en snar framtid :)