Märkligt beteende?
har en hon katt här hemma, hon är 7 år, okastrerad och innekatt. Alltid när hon har varit på låda så ska hon jama i ca en timme eller tills jag byter lådan (fast jag kanske redan nyss bytt den, men minsta lilla bajskorv får inte va i lådan) . Samma sak händer när hon märker att jag är på väg att gå o sova. då jamar hon o följer efter mig tills jag plockar upp henne och bär på henne. Har också märkt att hon gärna ligger i våran säng, börjar jama och vill att jag hämtar henne. då får jag alltså gå och hämta henne, bära på henne en stund och sen är hon tyst.
gör era katter såhär också? tycker hon är så charmig :)
Hihi, jag skulle nog våga påstå att din fröken katt har dresserat dig alldeles utmärkt! ;-) Hon har lärt sig vad du triggar på (söta ihållande jamningar) för att få det hon vill (ren låda, mys…). Alla mina fyra kan iofs få tok-ryck efter att de bajsat. Då jamar de gurglande, får fnatt och springer några vansinniga varv kring lägenheten. Och Zathras ska alltid ner i lådan sekunden efter att jag gjort rent den. Riktigt gamla katter kan bli oroliga om nätterna och börja jama tills man kommer, men då ser de också upprörda eller rädda ut tills man lugnat ner dom. Sju år är långt ifrån så gammal att jag skulle misstänka det dock.
Vänliga hälsningar
Cindy
Kastrera så kanske hon blir mer harmonisk. Har katten ätit p-piller i sju år?
Inget märkligt beteende alls. Hon har god pli på dig.
Hahha..japp man finner sina vägar till kommunikation :)
haha tycker hon är så söt så mig gör det inget att hon jamar ;) ja, den tidigare ägaren hade gett henne p-piller men hon ska kastreras om ett par veckor :)
Det var inte en dag för tidigt. Hoppas den lilla damen klarat sig från juvertumörer
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, jag förstog inte riktigt på det där.. Att ägarna kunde skjuta på sterilisering i sju år… Men nu får hon inga piller utan ska steriliseras som hon borde ha blivit från första början :)
Heder åt dig…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....