Kycklingvingar till katterna
Har sett att det är många här som rekommenderar kycklingvingar till katterna. Idag köpte jag hem en påse frusna från kronfågel (omarinerade givetvis).
Hur serverar ni katterna dem? Råa? Kokta?
Är det några ben jag måste ta bort eller klarar dom allt?
Ger ni som snacks eller måltid?
Tacksam för svar!
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"
Alla slags ben som du ska ge till katterna ska vara råa! Ge dom en vinge och låt dom vänja sig och äta upp den. Dela den inte eller någonting, det är de dom ska göra själva. Jag ger mina ibland som ersättnign för en måltid. Du behöver inte heller ta bort något speciellt ben. Det klarara dom av :)

Är katten ovan vid rå föda kan man behöva dela ev klippa lite i den så att katten förstår att det är mat.
Stolt ägare till tre La permer

Jag brukar klippa dom på mitten så att säga vid leden. Sen klipper jag av lite bitar så de som inte äter ben kan äta lite kött iallafall. Och som de andra säger: ALLTID rått, kokta ben är livsfarligt
Jag brukar dela den i två eller tre bitar beroende på om det är en kattunge.

Alltid, alltid rått.. Finns ingen anledning alls att koka, kokta ben är det som är farligt, råa ben är det inte.
Om katten är ovan att tugga ben kan man knäcka dem innan med hammare eller genom att hacka på dem med kniv, kycklingben är förvänansvärt lättarbetade.
De kan ha lite svårt att klara av att tugga den tjockaste delen i början, men de har definitivt de fysiska förutsättningarna för det. Mina katter tuggar i sig revben från gris när de är på det humöret. Jag tycker defenitivt att du ska testa att ge allt i början.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~