Upphittad katt
Igår satt en katt utanför vår dörr och jamade i flera timmar i snöstormen. Till slut orkade jag inte med utan tog in den. Det gick tyvärr inte med min egna katt då hon blir helt vansinnig så fort hon ser katten. Så nu är den upphittade katten i uterummet och min katt inne. Har ni några råd hur jag ska göra för att de ska kunna samsas. Har annonserat och ska ta kontakt med kattslussen i kväll. Men under tiden…….det kan ju dröja och jag vill ju inte ha katten i uterummet..
Eva-Lena

Har du kollat så att katten inte är ID-märkt med chipp?Det görs emklast hos en veterinär och är gratis.Kolla med polisen om de fått in någon anmälan om bortsprungen katt.Sen skulle jag ta in katten och ha den men inte släppa ihop den med övriga katter i huset.
Stolt ägare till tre La permer
om du har möjlighet så har den i ett rum för sig själv. Kommer den stanna länge och du vill ha katterna ihop så sätt upp en nätdörr eller några kompostgaller som täcker öppningen. Då kan katterna lukta på varandra o.s.v men inte skada varandra :)
Vad är det för katt? Kan du lägga upp en bild på den?
Jag saknar 2 katter, en sedan sommaren 2010 och en sedan den 5 oktober 2011.
Var någonstans är detta?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ring polisen och anmäl katten. Ta den till veterinären för att kolla märkningen. Är det någon som hör av sig och påstår att katten är deras, be dem beskriva katten så du verkligen vet att det är deras katt.

Tråden är från november 2010.
Hha oj. Såg bara att den låg typ överst när jag skrev.