Diza är hemma!
Nu har våran lilla Diza kommit hem efter att ha varit borta i nästan två år. Självklart trodde vi ju att hon var död eftersom att hon brukade vara borta i några månader och sen åka hem igen men när det gick år efter år trodde vi alla att hon hade försvunnit.
Men igår visade det sig att hon fortfarande lever och bor nu hemma hos pappa och har det bra. Hon är inne nu dom första dagarna för att se om hon kanske kan stanna kvar här och inte rymma iväg sådär för hon är ganska smal.
Kände att ni ville veta detta, eller ja. Ni fick veta det för det är alltid roligt när gamla katter kommer tillbaka!
Hon är ca åtta år tror jag, gamla tjejen (inte så gammal, men ändå äldre än ung) :)
Dålig bild men ändå.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
ojdå! Vad roligt! Men är det inte bäst att kissen får vara inne nu? Så att hon inte försvinner igen? 
Om jag hade bott mer hos pappa hade det nog blivit så, men tror inte han vill ha en innekatt. Fast jag vet inte riktigt hur han tänkt göra :)
Medarbetare på Djurfoto
#2 okej:)
Åå, vilken lycka.
Min förra katt var inne katt o ganska skygg hon ville inte gå ut i sele då hon blev jätte rädd.
När vi flyttade hit till kristinehamn från Karlstad komm hon ut på något sätt. Förmolligen av att balkong dörren ( vi bor nu på botten)
De är ca 2 årsen nu 
Jag äter inte mina vänner. Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.
Ja, det är verkligen jätteroligt!
Usch, vad tråkigt. Aldrig roligt med katter som försvinner sådär ):
Medarbetare på Djurfoto
Jag har mina katter inomhus och behöver inte oroa mig för att dom försvinner, blir "kidnappade", överkörda, misshandlade, tagna av rovdjur osv osv…..
Jo, men det är inte alla som kan ha innekatter .. :)
Medarbetare på Djurfoto
Vad skönt att hon kom tillbaka ändå! Vad konstigt det måste ha känts att plötsligt bara se henne igen, tänker jag mig.. Vad gjorde hon precis när hon kom tillbaka? Är nyfiken på hur katter reagerar när det gått en sådan tid.
Sen undrar jag lite i allmänhet hur man kan ha utekatter som försvinner iväg flera månader i sträck? Har hört om detta innan så det är inte riktat till dig TS, men jag blev galen av oro när min katt var borta över natten.. Han var visserligen ute/innekatt men ändå. Om katten är borta flera månader så kan någon till och med ha rätt att omhänderta den och sedan inte lämna tillbaka den om den registreras hos polisen som hittegods och inte är id-märkt. Efter tre månader tillhör katten den nya ägaren.
Jo, pappa ringde och sa att han hade en katt där men jag tänkte först att det kunde varit grannens katt som förut var våran. Men när han beskrev henne och även skickade bild så var det lilla Diza.
Jag var inte där när hon kom hem, men pappa sa att han och hans kompis skulle precis gå in och hon kommer springandes och stryker sig på benen och sen sprang hon upp för den lilla trappan för att se om det fanns mat (där maten alltid har stått innan) och sen sökte hon huset på katter. Hon ligger även på exakt samma trappsteg i samma trappa (vi har tre trappor) och sover, även om hon kan ligga i soffan, på stolar, i sängar.. ja, var som helst så ligger hon där hon brukar.
Jag blir självklart också orolig men ändå inte, för våra katter har alltid kommit tillbaka oavsätt. När våran förra katt fick kattungar jagade hon bort Diza och en till, men båda kom tillbaka efter någon månad. Våran ena katt nu kan gå iväg några dagar men sen komma tillbaka som om att inget har hänt. Tror inte hon skulle gå iväg för att stanna någonstans, det är ganska långsökt om inte annat är hon öronmärkt.
Även Diza är öronmärkt, och antagligen har hon ju bott hos någon annan men jag förstår verkligen inte varför folk inte kollar öronen det första dom gör. Men tyvärr finns det väl inte så mycket kunskap om det.
Medarbetare på Djurfoto
Tycker det är roligt att hon kom tillbaka som att ingenting hade hänt
.
"Hej hallå här är jag, var är min mat"
Ja, precis.
Tycker att det är coolt att hon kommer ihåg allting efter närmare två år, var hon brukade ligga, var dom andra katterna brukade vara och var maten stod. Att katter kan ha sånt minne.
Medarbetare på Djurfoto
Är hon kastrerad? Om inte så gör det nu, för hon har säkert fröjdat med herrarna i hagen….Grattis i alla fall till att lilla damen är hemma…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, hon är kastrerad :)
Medarbetare på Djurfoto
Lilla pluttan…..puss på nosen. Hon ser så ljuvlig ut på bilden……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....