Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 2045 ggr
jollycox
3

Äntligen i himlen

I november var jag kattvakt åt en gammelkatt på 20år. Jag hade inte träffat katten innan och fick en smärre chock när jag såg honom, så mager, fet päls, löste jättemycket hår, såg ut som han hade Mjäll eller nåt, det klapprade när han gick och väldigt dålig balans, vinglade när han gick.
Bättre blev det inte, när jag gav honom mat första gången så tog han en tugga och sen såg det ut som att det blev jätteobehagligt i munnen, tuggade och slickade om munnen om vartannat. Troligtvis var hans tänder i mycket dåligt skick, jag försökte kolla i munnen men då klöste han mig. Hans matte sa att han inte åt torrfoder, bara blötmat,(hon tyckte han var lite knasig) och nog förstår jag varför, stackarn hade väl ont i munnen så han inte kunde tugga. Han åt iallafall upp maten varje dag och jag såg honom inte ha så obehagligt någon mer gång. Jag tog med en karda och borstade pälsen på honom, och som han spann! Min ena katt är en spinnmaskin men denna katten var värre. Jag fick dock hålla emot på andra sidan för annars skulle han ha ramlat omkull, så dålig balans hade han. Jag klippte även klorna på honom och då klapprade det inte längre.
Idag sa pappa att dom hade tagit bort katten. Vilken lättnad, slippa fundera mer på om han lever eller inte.

Ville mest skriva av mig.

Vila i frid Mischa!

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

line84
0

Han har det bra nu! R.I.P kisse.. <3

Hawknestgrove
0

Sorgligt att folk inte kan sköta sina djur bättre. Nu var detta väl kanske folk som ni kände väl, men en pik om att det faktiskt är olagligt och anmälningsbart att låta en katt må som denna hade varit på sin plats. Stackars kisse……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

jollycox
0

#2 Nej vi känner dom inte väl, dom flyttade hit för några år sen och är ganska speciella. Ja jag funderade på att säga något men hur säger man till en katts ägare att dom borde ta bort katten?.. Dom är rätt okunniga men tror att dom gör rätt, dom har en liten skröpplig hund också.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Hawknestgrove
0

Säg åt dem, helt enkelt att deras djur inte vekar må bra och att den behöver komma till vet. För att låta den må så är lagbrott.

Mgnusson
0

Min katt är 18 år. Han är mager. Inga tänder, matt i pöäsen. Vill bara har mer mat hel tiden och skiker hela tiden. Så vet sar att vi ska vac han mer. Hon sar att vi ska köpa kattungemat på smådjurkliniken för han behöver mycker näring och går upp i vukt anser hon.

Hawknestgrove
0

Ja, bara man vet, när man ska släppa taget. En värdig död är alla levande varelser förtjänta av.

Mgnusson
0

Jag skriv fel. Vi ska inte vac han mera för hans lever tar stryck. Ursäkta min skrivt!

Mgnusson
0

6. Vet ej när man ska släppa taget.

Hawknestgrove
0

När du märker att du själv inte skulle vilja vara med om du mådde som katten.

Mgnusson
0

9.Mm.