Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1416 ggr
[Maile]
0

Kattkompis biter hängig katt

Jag har två Ragdolls, på dryga 1,5 år. Båda är fullt vaccinerade, försäkrade och kastrerade.

Den ena har haft feber och verkat allmänt hängig sedan två/tre dagar. Nu har hon dock ingen feber, men verkar fortfarande trött. Äter, dricker och går på lådan som vanligt. Veterinär tyckte att jag skulle avvakta och komma in om hon får feber igen.

Nu till min fråga. Min andra katt har under de dagar hon varit hängig varit lite elak mot henne. Han biter henne i bakbenen och släpper inte trots protestskrik. (I vanliga fall händer detta aldrig) Känner han att hon inte riktigt mår som hon brukar och utnyttjar hennes svaghet? Försöker han säga att något är fel med henne?

Kan tillägga att han gjorde likadant då hon i höstas drabbades av en infektion.

Med förhoppning om svar! Glad

Jourhemmet
0

Är den sjuka den dominanta annars? Hur mycket feber hade hon?

[Maile]
0

#1 - Har lite svårt att avgöra vem som är dominant. Båda täcker över efter sig i lådan etc. Men det är nog ändå hanen som brukar dominera när det gäller lek och bestämma vilken plats som är hans.

Hon hade relativt måttlig feber (39,8 som mest)

[sakring]
0

Den andra känner att katten inte mår bra. Kontakta veterinär igen och få en tid och gör en utredning.

[Maile]
0

#3 - Ok, det var det jag anade. Ska till veterinären vid 18 idag, så hoppas jag att det inte är så allvarligt

Hawknestgrove
0

hoppas att det gått bra

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....