Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1119 ggr
nekosan
0

Löper, hjälp

Usch, jag har ännu en fråga, min katt Alice, löper och vi har en bokning för kastrering på Måndag, då vetrinären är stängd under helgen, men vad ska jag göra så att hon inte..lider? (om det ens är rätt rodval) under de två kommande dagarna. Hur länge pågår det egentligen när en kan löper? ..

Tack igen!

Tidigare inlägg: http://katter.ifokus.se/discussions/4f1034d3d3b4fd4dff005ad7-jamar-standigt-hjalp#discussions-1

IceJossan
0

När började hon löpa? En vecka är nog ganska standard att de håller på, och det finns inte så mycket att göra under tiden. Såvida du inte har p-piller för katt? Då kan du proppa i henne två sådana idag, ett imorgon och ett på söndag för att avbryta löpet. Det är inte så bra att kastrera medans hon löper som värst eftersom hon har ett ökat blodflöde i livmodern.

nekosan
0

#1: Jo hon vetrinären sa det, men jag glömde fråga vart jag skulle köpa p-piller.. Finns de endast hos vetrinären eller? För de har som sagt stängt under helgen..

Jourhemmet
0

De är receptbelagda. Man ska inte kastrera vid löp då katten kan förblöda under ingreppet. I värsta fall får ni vänta några dagar tills det är över.