Mask/viktnedgång
Om en katt gått ner i vikt pga mask o man avmaskar. Hur lång tid tar det innan man kan se en Viktuppgång? :)
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Ingen som vet?
Dvärgvädur i Viltgrå
Är du säker på att viktnedgången beror på mask? Då ska katten vara väldigt angripen av mask för att den ska gå ner i vikt. Jag tycker du ska ta katten till en veterinär för undersökning och blodprovstagning då en viktnedgång ofta beror på sjukdom.
#2 Nej vi är inte säkra. Men veterinären misstänkte starkt mask.
Hon fick en kull på 2 bebisar i somras, o det var efter det hon började gå ner. o jag får inte upp henne i vikt igen. Så vi pratade med veterinären och han sa att det förmodligen var mask för att dräktiga honor blir extra utsatta.
Men, upptäckte ikväll att det lilla hon gått upp har hon gått ner igen, så kommer att ringa veterinären imorgon bitti. Så hoppas jag att de hittar felet på henne. E så himla orolig för henne :(
Dvärgvädur i Viltgrå
Kastrera katten samtidigt. Skulle hon bli dräktig igen nu så kan det vara förödande. Dräktiga katter bör få kattungefoder under hela dräktigheten och digivningstiden. Ge henne en äggula per dag gärna utblandat med laktosfri grädde. Köp kattungefoder som innehåller mer fett. Och självklart fri tillgång på både torr och blötmat.
#4 Hon är ingen utekatt så hon kan inte bli dräktig igen :) Hennes kull var planerad. Hon ska kastreras, men vet inte om det är så bra att söva en så pass tunn katt.
Hon fick kattungefoder under hela dräktigheten och digivningstiden. Och äter fortfarande kattungemat.
Hon har fri tillgång på torrfoder och får blötmat 4 gånger om dagen. Så något bör verkligen vara fel. Ringer veterinären direkt imorgon bitti.
Hon vill inte ha varken äggula eller laktosfri grädde tyvärr.
Tycker att hon tuggar lite konstigt. Hon vill inte ha stora bitar nötfärs t.ex. Man måste sitta o mata henne med små små bitar. Har kollat tänderna, ser ingenting konstigt med de.
Dvärgvädur i Viltgrå