Min katt haltar!
Hej!
Min katt tokjamade högt nyss och jag ser att hon haltar och lyfter vänster framtass. Hon kan ha klämt sig eller ramlat tokigt då hon hoppade ned från dörrkarm/garderob eller liknande. Hon gillar att vara högt upp och är inte rädd för att störtdyka ned för att hoppa ned till golvet.
Vad gör man nu? Hon haltar som sagt litegrann men kan stödja sig på tassen som det ser ut.
Jag får ta och känna på hennes tass så hon verkar inte ha brytit något i alla fall.

Det är lätt hänt. Avvakta du, hältan brukar gå över på någon dag eller två. Men håll koll på henne så att hon får ta det lite lugnt (om det går…) och inte hoppar en massa nu.
Jag skulle åtminstone ringa till vetten och höra.
Håll koll att tassen inte svullnar och blir varm. Om kisse inteblir bättre i morgon, beställ tid hos vet, för då hinner du få komma in utan dyr jourtid.Det är troligen inget farligt och det vore ju urfånigt om du hade behövt slänga ut två-tre gånger så mycket pengar bara för att det är helg på en liten rutinsak.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det gick över på nolltid, hon skuttar och leker och har inte visat att hon har ont något mer. Ej heller varm och svullen. Tur :)
Vilken tur. Det brukar som tur är gå över fort. Vår äldsta hona haltade med för någon kväll sedan men dagen efter var hon som vanligt igen. Var nog bara en liten stukning eller något. Är ju lätt hänt.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
JAm man får jämföra med sig själv. Inte 17 springer vi till doktorn på akuttid för att vi har stukat foten.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#4 skönt att höra :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo :) Gott nytt år!