Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3347 ggr
[Highonbluetomorrows]
0

Bra kattböcker? (fakta)

Hej!

Innan jag blev en crazy cat lady, så var jag en crazy dog lady Flört. Då sökte jag upp all information om ALLT jag kunde komma åt: raser, beteende, uppfostran, vargen, träning, tävling etc. På mitt bibliotek är alternativen för kattböcker dock MYCKET begränsande i jämförelse med hundarnas hylla.. suck.

Nu vill jag gärna att ni rekommenderar böcker som behandlar katten som djur. Det spelar mindre roll om boken handlar om avel och genetik, beteenden, hälsa eller bara om att vara kattägare - så länge ni själva anser att boken varit till nytta och/eller nöje för er.

Så, bevisa nu för mig att det finns folk som läser på om katten och inte bara om hunden!

MonicaLagerquist
1

SVERAKs häfte Att ha katt.

Kattens sjukdomar A-M Nilsson

Kattuppfödning.Ylva Stockelberg

Stolt ägare till tre La permer

Silvestris
1

The Domestic Cat av Turner & Bateson. Alla böcker av Claire Bessant.

[sakring]
1

Böcker av Vicky Halls som är beteendevetare och även Susanne Hellman Holmström.

OberonsMatte
1

De bästa böckerna om katters beteenden, naturliga behov och problembeteenden är skrivna av antingen Vicky Halls eller Claire Bessant, de flesta av dessa finns dock bara på engelska.

Susanne Hellman Holmströms bok som heter "Din katts beteende" är enkel men lärorik och behandlar även den problembeteenden som uppstår när katters naturliga behov inte tillgodoses på rätt sätt genom stimulans och miljö.

Sajtvärd Katter iFokus

Hawknestgrove
1

En liten bra bok  på Apoteket.

Hälsoråd för katt. Den uppdateras rätt ofta, tror att den som är ute nu är 2009

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

[Highonbluetomorrows]
0

Oh, blev ju en del böcker här nu, ska se vad jag lyckas leta upp. Är mest sugen på beteendeböckerna för tillfället, men ska försöka att kolla igenom alla när tiden finns.

Hawknestgrove
1

Ja den lilla jag tipsade om på apoteket är ju värd sin vikt i guld. KAn spara in många hundralappar i onödiga jourbesök om inte annat.

OberonsMatte
0

#8 Ja, jag håller med om att apotekets lilla bok är väldigt bra. Någon bok om kattsjukvård och hälsa bör man absolut ha som kattägare. Förr eller senare händer något och då kan man snabbt slå upp och läsa om man behöver kontakta veterinär eller om det är något man kan behandla själv, och i så fall hur.

Sajtvärd Katter iFokus