Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1196 ggr
Luisa
0

lös i magen

Hej. Jag har märkt att min katt blev lite lös i magen, det var inte direkt diare men inte direkt fast heller. Vad ska jag göra?

Ps. I övrigt verkar han normal, han äter, leker och tvättar sig som vanligt…

Luisa
0

fick nyligen veta att någon i familjen gett honom mjölk idag igen då han tigger det hela tiden :/

Kan man göra något? ge honom något så att hans mage blir bra?

Självklart ska alla få höra imorgon att ingen mjölk ska han få mer!

Snälla är jätte orolig kan någon svara?

annzoo
0

Om mjölkén är orsaken blir han helt återställd, har katten lite lös avföring och inte sprutlackering hade jag låtit maten stå framme… annars ta bort maten under natten..

Luisa
0

#2 ja det borde vara mjölken, han fick lite mjölk igår och han var lite gasig men sen fick han mer mjolk idag utan att jag visste. En till sak är att han luktar bajs på bakre delen och han pruttade när han bajsade :/ men nej det är inte fast men inte heller helt flytande så maten får nog stå kvar för natten.

Han får mjau blötfoder som han är van vid så det måste nog vara mjölken

LeS-
0

kan han inte få laktosfri mjölk då? Glad

Luisa
0

#4 jag får nog gå och handla det imorgon då, vad gör man inte för sin älskade kisse? även om den har ner blomkrukor och skvätter hand över hela badrummet :P ;)

Han hatar allt som har med vatten att göra. Han gillar inte att dricka, han hatar att få sina tassar tvättade, och gissa hur mycket han hatade sin ducsh som han fick efter att han ramlat ner i toan. När jag var klar stod där det en mycket blöt och förvånad och ickebelåten kisse :P

annzoo
0

#5 skippa mjölken helt är mitt råd, oavsett laktosfritt eller ej. Dricker katten dåligt blanda vätska i blötmaten samt sätt ut flera vattenskålar på olika ställen i hemmet. alt skaffa en vattenfontän

Luisa
0

#6 ok ska skippa det… Och vatten på flera ställen kan jag tyvärr inte fixa då vår lägenhet är ganska trångt byggd fast det är en 3a :/ men jag vet att han dricker iaf :) och hans blötmat innehåller ganska mycket vätska tycker jag ialla fall så det kan vara det… Men hur mycket vatten ska jag isf blanda i om jag ger honom några tsk (rågade såklart)per gång? (han är en kattunge )