Så var det dags igen :-)
Nu går utställningen i Ulricehamn av stapeln, det är alltid lika nervöst att åka. Man packar och packar om allt som skall med. Man lägger till saker och tar bort ända tills morgonen då man åker.
Detta blir vår sista utställning med katten sonia, hon har en defekt i svansen som gör att hon inte går så långt. Men då vi inte har någon annan byteskatt ger vi henne denna sista chans att visa upp sig. Nästa utställning kommer en av hennes halvsystrar att få åka med oss. Henne skall vi hämta först i kristihimmelsfärd. Det skall bli så spännande.
Givetvis har vi huskatten Goliat med på utställningen, han blev nr 1 och fick sitt cert. förra utställningen. Han är verkligen vacker om man får skryta lite. 
Kika på honom och bedöm själva. 
han e jättefin :D

Kan man ha huskatter på utställning?? :)
Kramar

Klart man kan det är dock vissa krav precis som när det gäller renrasigt.
En huskatt skall vara:
Vaccinerad minst 2 års intervall (vi gör det varje år)
ID-Märkt (tatuering el. chip)
Kastrerad (10 mån o upp)
Sen skall ju katten vara frisk i övrigt, kloklippt och lätthanterlig. Detta gäller alla katter. Det görs en veterinärkontroll vid varje insläpp. Där kollas vaccinationskort och kattens allmän hälsa, samt stick kontroller på ID märkning. Vår katt som är vit måste också ha ett hörsel intyg.
Det är mycket att tänka på vid utställning men ack så kul det är. Fråga gärna om det är nått ni vill veta, o ta chansen o gå på en utställning om du har en i närheten. Det är intressant.
huskatter har kunnat vara med i jättemånga år! det är jättekul med den grenen eftersom det inte finns någon rasstandard.
får väl skryta med att jag haft en katt som har blivit årets huskatt (tror det blev två gånger) han är tyvärr borta sedan många år. kram till dig Bella Bimbo II i katthimlen från lillmatte.

Du ställer på Idp då förstår jag?
Själv ställer jag ut min långhåriga husis Feztiz. Och det går jätte bra. Förra helgen blev hon BIS båda dagarna.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Lycka till på utställningen!

Jag ställer ut både sverak anslutna utställningar och i IDP utställningar. De utställningar jag kommer åt så att säga.
Vi är helt frälsta i utställningar nu

Gud vad roligt med utställning vill också men jag får vänta till 16-17juni men den som väntar på nått gott ;)
Lycka till nu en jätte fin husis du har