Matte o husse e elaka!
Så nu vill vi flytta!
Husse klagar alltid på att de e en massa päls över allt så ida duschade matte oss. o vi va inte alls glada! När vi väl blivit avduschade och torkade o fick komma in i huset igen (badrummet ligger lite avsides så där får vi inte vara i vanliga fall) så skrattade kattkompisen Wilma åt oss. Hon vet att matte inte kommer duscha henne för matte vill inte se ut som en nåldyna!
Så nu sitter vi o surar o blänger på matte.
Matte säger att vi bör blir avduschade lite oftare, vi e innekatter o har inte badat/duschat på ca 2år. (skönt o slippa de!)
Hur ofta måste matte utsätta oss för denna tortyr? Hon badar oss inte i schampo utan bara duschar av oss för o slippa lite päls.
Hur ska matte göra för att få oss att fälla mindre? Hon jagade oss me en borste ida o hotade oss me att borsta oss varje dag o se om de underlättade. Vi är båda två korthåriga.
Matte undrar oxå hur hon ska göra me Wilma. Hon är så hårdhänt när hon leker me oss så de slutar ofta i att vi ar lite små sår. (inget allvarligt) Wilma är inte elak utan bara hårdhänt. hon leker BARA när de passar henne. Vi har bott ihop nu i 2 år o allt funkar för övrigt. ska matte stå ut me att de e lite sårskorpor här o var eller ska hon lämna tillbaka Wilma? hennes förra matte har skaffat en ny katt…
// Skrutta o Queenie
Så här års fäller ju katter tyvärr rätt mycket. Borstning/kamning varje dag, eller åtminstone ofta kan väl hjälpa något. Riviga kattkompisars klor bör hållas kortklippta.
Susanna
hihi va bra att jag inte är den enda elaka matten :P mina båda kisar fick ta sig ett bad i går då vi kom hem från sommarstugan. De hade kissat i transportburen och kuktade inte mys….
men de e väll vinterpälsen som åker av nu om jag inte har helt fel?

Ja det är det, vinterpälsen alltså. En av mina katter ser ut som en ryamatta tänkte jag på idag, hon blir så tovig fast hon är kh. Det är väl delvis åldersbetingat också. Men det ser ju för ruggigt ut, så det blir ordentlig kamning och ett bad framöver *gissa så uppskattat det kommer att bli*…:)
Till mina korthåriga katter har jag en gummiskrapa som hjälper till att ta bort mycket av det lösa håret. Använder den gärna efter bad och tork.

Jag har två Norska skogkatter som tappar päls just nu. Amadeus är badad för en vecka sedan eftersom han varit på utställning förra helgen. Men det har inte hjälpt mycket, alla våra kläder är fulla av ljusa hår. inte så snyggt på svarta kläder. Han ser ut som en korthårig katt med buskig svans just nu. Smeagol är inte badad då han blir hysterisk, jag fick höra det av domaren på utställningen. Han tyckte jag skulle preparera honom bättre. Nu har jag något att se fram emot till sommaren nämligen att bada honom. Han ska ställas ut igen i sommar. Han tog dock sitt cert ändå.