Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1758 ggr
Mantissa
2

annonser..

Ja det här är ju inget nytt men vad sägs om denna annons (lokaltidningen):

Raskatter säljes:
maine coom/ragdoll/skogSkatt enl sveraks regler 3000:-

*suck*

[sakring]
4

Är SVERAK underrättadeSkrattande

[Iwanhoe]
1

Vad sägs om den här då (från Blocket):

"Super söta birma killar vill komma till ett hem där de får mycket kärlek och omvårdnad.
Vi har ingen stamtavla då våran mamma har 10% pers i sig. Annars är båda föräldrarna helig birma, pappa har en fin stamtavla."

1500 spänn.

EddaM
1

#2: Öhhhh komtrollstamtavla kanske skulle vara något för dem =(((

Usch jag blir så sur när jag kollar på blocket =( Tycker så synd om vissa katter som får spruta ur sig ungar för att det råkar bli fina kattungar =(

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[Iwanhoe]
1

#3 Ja, synd om katterna och synd om köparna som blir lurade att de köper en raskatt.

EddaM
0

Gå in på blocket-Örebro-djur-katt och kolla på den annonsen som låg längst upp nu för ett tag sedan ialf. 4800kr!!! För kattungar som förvisso är söta men bilderna ser snodda ut. Och de har nappat upp dem varför då?? kan man ju fråga sig. Och sedan påstår de att den blåa kattungen har blåa ögon!! Det måste väl vara en skämt….elller???? Jag mailade och frågade om ögonfärgen och om de var vacc,id-märkta och veterinärbesiktade. För den summan borde de vara det tycker jag. Någon annan kanske kan maila med jag fick knappt fram något….är lite chockad. Bilderna har jag sett någonstans har jag för mig…tror de är snodda =(

S*Luddhuvet´z

Jina
0

#5 Kolla ögonfärgerna. 3 vita kattungar. Blå, gula, odd-eye.

EddaM
0

Nu är jag inte med? Förklara är du snäll =)

S*Luddhuvet´z

Jina
0

Stod två vita, varav en odd-eye.

Den gulögda är yngre än den blåögda, så inte samma katt.

Tyckte det var lite märkligt bara.

EddaM
0

Hela annonsen är märklig =( En helblå har tex inte blåa ögon vid 12v. Tror bilderna är snodda.

S*Luddhuvet´z

EddaM
1

http://www.catspictures.net/2008/12/cute-cat-pictures.html

och här fanns ialf en av dem =(

Gå in och anmäl annonsen är ni snälla, bäst att vi är flera som gör det.

S*Luddhuvet´z

[Highonbluetomorrows]
0

Såg först en omplaceringsannons på en kastrerad, vaccinerad, chippad Helig Birma (ungkatt) med stamtavla, för typ 1500 kronor. Och sedan ser man typ Birmablandning/X/Y/Z som visserligen är kattungar men de är enbart avmaskade, för 2000 spänn mer.

Oh well.

[Catteklina]
1

Bara jag som har lust att skriva till personen med annonsen som #5 nämnde och fråga om katten på bild 1 finns kvar bara för att se vad dom svarar? Tungan ute

IceJossan
0

#12 Do it!

IceJossan
0

Be om fler bilder ;)