Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1113 ggr
Monarchy
3

Håller era bakelser hem?

Håller på med ett projekt och skulle uppskatta enormt om du/ni skulle kunna svara på dessa frågor!Skrattande

Har ni stött på problemet att när ni köpt tårta,bakelser på konditori och kommit hem har det ni köpt varit , förstört?  omformat, fult. Tack vare att det åkt runt i kartongen? vält omkull?

Om detta har skett att ni råkat ut för detta. Var det en olycka (stötte in i någon) eller oförsiktighet  (slänger förpackningen i bilen och när ni är hemma har allt blivit kladd) ?

Och när ni köper bakelser och tar med er det. Vid vilka tillfällen gör ni det?   Bara på födelsedagar? nyår? helglyx?

Vad tycker ni om bageriernas/konditoriernas förpackningar?

Hur tycker ni att mataffärernas förpackningar är i jämnförelse?

Tusen tack till er i förväg som ger mig 3minuter av eran tid.

Brajg
1

Skum fråga i ett kattforum men ok :)

Monarchy
0

jo jag vet men finns inget direkt specifikt forum för denna fråga. Och Kattmänniskor burkar ju vara trevliga och sällskapliga i min uppfattning så… varför inte :)

chade
0

Har aldrig vart med om att något blivit förstört under resan hem.

Men ibland kan jag tycka att bagerierna (i alla fall därifrån jag köpt) väljer fel grejer att lägga i påsar istället för att ha små paket som tårtor. annars måste man vara jätte rädd för att dom ska bli tillplattade eller rent av mosade

där jag har köpt i affär är det samma förpackningar i matbutiker som på bageri. tårtor i kartonger och små bakelser/kakor i papperspåsar

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Monarchy
0

#3  okej bra att veta

Ja precis, mycket är ju mänskliga faktorn.

Ska kolla upp detta men jag har för mig att bagerier har oftare bara vita kartonger medans mataffärer har antingen vita kartonger med plastfönster och sedan någon typ av flast i kartongen för att hålla bakelsen på plats.  Eller en hel förpackning i plast.

Men det varierar säkerligen.

chade
0

glömde ju att svara på när jag brukar handla! Oftast blir det ju till födelsedagar.. men vissa dagar blir man ju bara så sugen på något gott, så då blir det ju att man går förbi och köper något och fikar hemma. Eller om jag ska hem till min mormor/någon annan släkting som man inte träffar så ofta så köper jag med lite gott så blir dom glada :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Monarchy
0

#5 Okej tack! superbraGlad