Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3968 ggr
JessieS
0

Katt namn?

Vet din katt vad den heter? :) Om du säger namnet reagerar katten då eller förstår den inte att du pratar med den?

Min katt vet inte vad hon heter i alla fall. Om hon hade haft ett namn med S i så hade hon kanske reagerat men nu heter hon Wilma och hon reagerar inte alls när jag säger hennes namn. Ni får gärna säga vad era katter heter så kanske vi hittar något mönster. ;)

MonicaLagerquist
0

Alla mina katter vet mycket väl vad de heter.Rätt katt kommer när jag ropar deras namn.

Todd

Colina

Cissi

Tom

Bruno

Kombi

Jag lär mina kattungar redan från det att de är små att komma när jag ropar.Har flera kattungeköpare som är väldigt förvånade att deras katter kommer när deras nya mattar och hussar ropar på dem.

Stolt ägare till tre La permer

Niiinah92
0

Min har börjat att lära sig sitt namn och reagerar på det men har inte lärt sig att komma när jag ropar änGlad Han heter Spencer så det är mkt s-ljud. Men så är han inte så gammal heller^^

jollycox
0

Mina heter Simba och Nino och lyssnar på deras namn och kommer när man ropar på dom.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

JessieS
0

Min katt är väldigt mycket ute så vi har inte tränat särskilt mycket med henne. Vi använder kss-ljud när vi lockar på henne och då kommer hon oftast. :) Vad kul att era katter kommer när ni ropar. Katter är mycket smartare än vad många tror.

Mona22
0

Jodå. Traxxas vet exakt vad hon heter och Bamse visste det medSkrattande

[Emma--]
0

Sheri lyssnar, men inte Greta. Men sen hann jag ju träna med sheri en hel del innan Greta flyttade till oss. Antar att vi inte tänkte på det heller egentligen :P Svärmors katt heter vilma och hon reagerar på sitt namn :)

JessieS
0

Wilma är ett ganska svårt namn när det gäller djur egentligen. :p Det innehåller inga bokstäver som märks värst tydligt. Min katt lyssnar på sitt namn ibland faktiskt, men eftersom att hon inte gör det varje gång så tror jag bara att hon reagerar över att jag säger någonting bara.

Sophey
0

Jag kallar nog mina katter mest efter smeknamn men de lyssnar pa bade sina smeknamn och riktiga namn.

Pärla och Dollar heter dom men de mest anvanda smeknamnen ar nog shipoopi och picassi

Medarbetare på matlust

[Highonbluetomorrows]
0

Min äldre katt: Toulouse kan definitivt sitt namn och har kunnat det sen vi haft honom några veckor. Han lyssnar även på oss när vi pratar med/till honom (eftersom både jag och sambon är töntar som gullar med rösten :P)

Mindre katten vet absolut inte sitt namn, och den verkar inte heller veta skillnaden på "bebisspråket" som är riktat till katterna och vårt vanliga språk. Men han är jätteny här hemma så ^^.

Jina
0

Mina vet vad de heter, både i min "komsikomsi-ton" och min varnande ton när de gör nåt de inte får. Allmän inkallning som de tre vuxna kan är "Godis!". Då kommer alla :D

Cockerspaniel
0

Malin - Lyssnar på sitt namn och det kan ju bero på att hon har fått behållit sitt namn som hon fick sen hon var liten.

Dooleys - Lyssnar också på sitt namn och har fått behållit det. Jag är inge bra att namnge nya katter, så oftast då jag träffar dem så passar deras namn reda in så bra att då kan jag inte byta deras namn ^^

[FruStein]
0

Jag vet inte om de alla vet vad de heter för de kommer inte alltid när man ropar. När de faktiskt kommer kan det ju vara en slump. Mina katter heter Mao, Castro och Lenin och jag är bara säker på att Mao vet vad han heter. När vi ropar på honom brukar vi alltid ropa likadant och gulla till hans namn, typ "Maoiiii Maooo" och då kommer han. Men det är ärligt talat sällan vi ropar på en särskild katt. Vi brukar göra som ett pussljud när vi vill att alla katterna ska komma, som när de ska få mat, och då kommer alla.

IceJossan
0

Ronny och Ragge hos mina föräldrar vet precis vad de heter.

Även ett par jourkatter jag haft korta perioder har lärt sig sina namn, exempelvis Madde och Blåbjörn (smeknamn). Första jourkatten, hittekattungen Pumba, döpte jag om till Rasmus efter att ha provat flera namn och upptäckt att han lystrade på Rasmus. Han kanske hade hetat det där han kom ifrån.

kaka1234567
0

Mina katter heter Micke 7 år malich ( ryskt namn betyder lillen) kallas malich och en katt jag tog bort för ett par dagar sen som hette Murka blev 25 år . Alla 3 kan sitt namn och sen kallar vi dem lite olika saker de kommer men säger man deras nämn får man med det sammanen tydlig reaktion. Så jag kan inte på att den inte kan sitt namn rätt katt kommer när man vill att de ska komma .

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Diremone
0

Min katt heter Katten och lystrar till det när jag ska kalla in honom för natten (om han inte lägger dövörat till..). Inomhus (inte testat ute) lystrar han även till diverse smeknamn som Bobo, Mojj, Kissemojj och Kissebobo… Sambons katt heter Piff, men det har den ingen aning om! Den kan lystra till Kisen om man ropar på honom när man ser honom komma gående ute. Dock lystrar båda katterna till "mat!" =P