Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1150 ggr
[marthiiina]
0

Tidsram honkatts-kastrering

behöver få en tidsaspekt på hur lång tid två honkatts-kastreringar kommer ta. (lämnar in vid 9 men glömt fråga när jag ska hämta dem). 
behöver veta på ett ungefär så jag kan planera min dag.
tack på förhand.

Imasy
0

Max två timmar?

Ska de stanna kvar på vak osv också, eller hämtar du hem den mer eller mindre sövda?

kattassen
0

#0 Hos vår vet brukar honkatterna få stanna lite längre -de sövs ju längre tid än hankatterna. 4-5 timmar brukar de vilja ge honorna.

Hanarna räcker med ett par timmar.

Jag tycker själv att det är viktigt att katterna har vaknat när man åker hem. Inga sovande katter med hem som inte har uppvaknat - sånt kan sluta illa har jag erfarenhet av.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Fridaaaa
0

Min hankatt fick jag ta med hem med en gång efter kastreringen (var till och med och tittade när dem kastrerade han)

Jag var på praktik på samma veterinärklinik som jag senare kastrerade min hane,
Var med på 3 kastreringar av honkatter och dem ville att dem skulle stanna 2-4 timmar minst, för att man skulle hålla koll så dem vaknade :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[marthiiina]
0

tack för svaren. fick just tag i vet, hon sa ca 2timmar. så hämtar jag dem sedan :)

katterna
0

Hos min vet lämnar man katten 8 på morgonen och hämtar vid 16-17 igen

[marthiiina]
1

Nu är det klart. Det gick utan problem, väldigt skönt. Nu är dom dock lite groggy ännu men väldigt nöjda över astt vara hemma. Bella var så stressad över att vara där så hon vaknade "för snabbt" stackarn. Men nu är dom nöjda iaf.