Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 2133 ggr
[littlecat]1
0

Avliva katt!?

Min kompis och deras familj har en katt. Deras katt har börjat kissa i sängen (är könsmogen - så det kan vara därför) men min kompis leker taskigt med katten, kan skrämma den bakifrån, kasta saker osv. vilket katten har visat att hon inte gillar genom att bli arg och bitas och klösas.

Eftersom katten har börjat kissa i sängen så sa hon att hon skulle vilja avliva katten och att hon ändå hatar katten. Fattar inte hur man kan hata sig katt. Tror att det är henne det är fel på. Jag föreslog att dom kunde sterilisera den. Då svarade hon "men det är ju så dyrt". Men man måste ju ta ett ansvar.

Har märkt hur hon leker med min katt bara, rent ut sagt taskigt. Hon skrämmer katten, slår katten löst på huvudet, retar katten & jätte konstiga saker.

Hon har även sagt att hon kan vara kattvakt åt min katt när jag åker hem - men jag kan ta med henne, så det behövs inte. Det förstår jag inte heller, varför bygger hon inte upp en "relation" med sin katt istället? Skulle ALDRIG lämna min katt till henne för en helg, man kanske skulle få en helt annan katt tillbaka. Hon säger också att jag har en så snäll katt, men det är väl inte så konstigt, jag sitter inte och retar katten, jag umgås med henne.

Vet inte vad man kan säga till henne, tycker att hon gör fel, men det fattar inte hon…

Sophey
2

Det kostar ungefar en tusenlapp att kastrera en hona och det vet man innan man koper katten.
Din kompis ska inte ha katter, kan du inte ta katten om hon anda hatar den?

Medarbetare på matlust

[Holmen218]
0

Men usch då !. Hon borde inte få ha katt !!

carsbo
1

hade det varit mitt barn o ja fått se det så hade jag lyft upp henne i nackskinnet o låtit henne sova utomhus.

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

[littlecat]1
0

#1 Jag tänkte också på det innan jag köpte min katt - det måste man ju. Jag har redan en katt och jag tror inte att hennes katt skulle pass hos mig. Skulle gärna ta henne, men hon skulle nog inte trivas hos mig eftersom hon måste vara innekatt och är just nu utekatt.

#2 Håller med. Förstår inte heller varför hon ska vara kattvakt till min katt…

Sophey
0

4. Katter kan lara sig att vara innekatter och de har de battre att bo hos en bra manniska som innekatt an en idiot som utekatt. Flört

Forsok att tala vett i din kompis eller ta katten sager jag.

Medarbetare på matlust

[littlecat]1
0

#5 Ja, det är ju klart. Ska prata med henne! En katt är ju inte bara en katt, det är ju faktiskt ett liv och att ta ett liv för den orsaken tycker jag är helt vansinnigt!

Sophey
0

Ja alltsa om hon vill ha en kelig katt kan du prata med henne att hon far lov att bygga upp en relation med sin katt och helt enkelt gora det som katten tycker om i lek och annat och vill hon inte det hade jag personligen tagit katten sjalv eller tagit den och omplacerat den.

Medarbetare på matlust

[littlecat]1
0

#7 Ja. Ska prata med henne och höra hur hon har tänkt osv.

[Emma--]
3

Då är det ju bara en tidsfråga innan det blir kattungar också :/

Hawknestgrove
3

Säg åt henne, att slutar hon inte att plåga katten, så anmäler du henne för djurplågeri. Så beter man sig inte mot ett litet djur som är värnlöst.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

LaSadie
1

Låter som din vän inte ska ha en katt. Hur fan kan man bete sig så mot ett djur? Oh well… du kanske kan ta den om hon vill lämna in den för avlivning

UlrikaD
1

Kostar nästan lika mycket att avliva en katt som att kastrera den.

Om hon inte tänkte ha ihjäl den på egen hand förstås.