Efter jag har duschat...
Efter jag har duschat så kommer min kisse till mig och jamar. Har börjat med det på senaste tid. Sen börjar hon bita i mina fötter och hoppa efter händerna och håller sig fast/biter, men inte så jätte länge håller hon på.
Hon ser inte aggresiv ut när hon gör det. Men hon blir sur och gör värre när jag säger åt henne.
Varför gör hon såhär?
tass
#1 Vad menar du? 
Katten tycker väl att det är både onödigt och dumt att ställa till med regn bara för att du ska tvätta dig. Dessutom tycker nog katten att du alldeles i onödan utsätter dig får fara och obehag. Därför försöker hon få dig att sluta med dessa vattenkonster.
Var glad åt att ha en så omtänksam katt.
#3 Kan det vara så? För ibland sitter hon och väntar på att jag ska duscha klart (i typ 20 minuter) och kan komma och kolla när jag duschar också.
Det går bra att duscha henne - men helst av allt skulle hon vilja slippa. Hon dricker hellre rinnande vatten än att bli duschad i det. 
Kanske kanske inte. Jag hade för många år sedan en katt som var mycket orolig när jag badade i badkaret. Han gick då runt, runt badkaret på kanten och jamade. Han följde ibland med när jag åkte till en badstrand och då gick han längs stranden och jamade oroligt när jag simmade.
Mina katter blir bara extra keliga när jag har duschat :)
Antar att de vill "pränta in" deras lukt i mig som jag har duschat bort, eftersom de stryker som bara den kring mina ben…
Vilket är ganska mysigt ändå, deras päls är så mjuk och skön direkt mot huden,
Ja, det kan ju vara det
Min katt springer först efter fötterna, men sen när jag lyfter upp henne och pussar henne lite så lugnar hon ner sig.