När slutar katten växa?
Hur länge växer ungefär en huskatt? Tycker dotterns katt inte växt ett dugg på ett tag, hans mamma var liten fader okänd så vet inte alls om han var stor eller mindre katt. Han ska kastreras snart då vetrinären ville vänta tills han var över 5 mån o det är han nu :) så tid har vi till 2/11, kan de växa lite bättre efter kastrering? Jag tror väl att han är liten pga goderallergi han har men de senaste 2 mån har han vart helt efter den kosten han tål o bör få i sig allt en kisse behöver för att må bra.
Nu är det som du säger en huskatt så man vet inte riktigt vad det är för någon "ras" i den. Men mina britter var inte fullvixna innan 4 års ålder. Mina huskaktter var fullvuxna vid 2 års ålder så det kan vara en viss skillnad.
Min ena britt hade också problem med magen och det tog tid och kastrering innan han lade på sig som en britt ska.
Med risk för att låta som en papegja säger jag än en gång: Väg era katter regelbundet så kan ni se om de växer, lägger på sig övervikt långt innan man nog märker det själv.
En hankatt växer säkerligen i två år och även om den fem månader gammal katt inte växer lika fort som en fem veckors kattunge kan man inte slå sig till ro med att h*n ju kommer att växa ett bra tag till om tycker sig märka att katten slutat växa för tidigt.
Jag upplever att de växer mycker i olika perioder…min hankatt växte mycket på bakbenen under en period, och såg ut som att han hade jättelånga bakben och korta framben! Men framkroppen växte ikapp sen. 
Honor kan ju vara lite mindre i växten än hanar också, så det är inte alls konstigt om du tycker att hon ser liten ut. Unga katter fortsätter ju att växa efter kastreringen också, så hon behöver verkligen inte vara färdigväxt för att bli kastrerad.
2 vi väger honom 1 gång i veckan, vi har det varje söndag rent allmänt häslokoll dag :)