Han DIAR henne!
Shit, för ett tag sen fick jag bevittna att min drygt 13 veckors kattunge ammade min 6 månaders katthona :o
Han var helt besatt, när jag försökte lyfta bort honom så kastade han sig dit igen. Min 6månaders katthona å andra sidan verkade inte så brydd, snarare att hon njöt av det (?) och började tvätta på honom….
Gud, hur ska jag göra? Ska jag låta dem hålla på sådär eller ska jag försöka sära på dem medans det sker?
Han har bott här i en vecka och inte alls visat några tendenser till detta.
Luna (6 månaders honan) är kastrerad.
Han är inte tagen från mamman för tidigt eller så.
Låt dem hålla på. Det är som de myser och din äldre kisse kommer att säga ifrån om hon tröttnar.
Jag tar hand om många moderlösa kattungar och det är ett väldigt vanligt beteende. Den lille saknar det han hade med sin mamma och syskon och blir trygg av beteendet.
#1- Okej, tack då vet jag! :)
Du tror inte hon tar någon skada av detta?
Nej hon tar inte skada av det. En av mina kastrerade hankatter hade ett tag en! stor spene efter att ungarna tuttat på honom. Det är inte ens säkert att den lille verkligen suger på en spene. Många gånger ligger de bara och snuttar i pälsen.
Vad menar du? Vem diar/ammar vem? Den som ammar ger mjölk till en annan. Den som får mjölk diar.
När min mellankatt var alldeles ny i familjen så brukade han "dia" på storebror. När stora tröttnade gick han bara därifrån. Inget konstigt.
Har varit med kom samma sak. Hade två små honkattungar som snuttade på min kastrerade hankattspäls. Dem höll på VÄLDIGT länge. Dem var väldigt nöjda alla tre.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#4- Haha kanske var lite oklar..
Min 13 veckors kattunge ligger och suger/slickar/försöker få mjölk(?) från tissarna på min 6månaders katt.